10 trendów w Social Media na rok 2020 – cz. 2

0
1199

Jeśli jedno z Twoich postanowień na 2020 rok to większa troska o profile Twojej marki w Social Media oraz bardziej przemyślane i skuteczne działania reklamowe, zapraszamy na 2. część artykułu poświęconego trendom w Social Media na bieżący rok.

Jeśli nadal jeszcze nie przeczytałeś pierwszej części wpisu, zapraszamy do zapoznania się z nią.

6. Stories

Kiedyś Snapchat, potem Instagram, a od jakiegoś czasu ten coraz bardziej popularny format znalazł się także na Facebooku. Stories, czyli bardzo krótkie mini-wideo dostępne dla widzów tylko przez określony czas, to np. świetny sposób na pokazanie znajomym „migawek” ze swojej codzienności. Skoro jednak stories tak dobrze sprawdzają się, by zdać np. znajomym relację z wakacyjnego wyjazdu, dlaczego nie mogłyby się także sprawdzić jako format reklamowy? Otóż właśnie mogłyby! Trend na 2020 rok mówi, że firmy opracowując swoją strategię komunikacji w mediach społecznościowych, powinny także uwzględnić stories i dokładnie zaplanować ich kontent. Ważne, aby stories były kreatywne, oryginalne i opierające się na atrakcyjnych dla widza treściach.

7. YouTube & Wideo

To już nie jest nowość, ani żaden gorący trend. Prawda jednak jest taka, że wideo publikowane w postach na Facebook’u mają znacznie lepsze zasięgi niż post tekstowy albo nawet ten z grafiką. Co więcej, specjaliści z branży są przekonani, że treści wideo i kanał firmowy na YT nie będą w 2020 roku już elementami, które warto mieć, lecz trzeba mieć. Dlaczego? Chociażby dlatego, że konsumenci są bardziej podatni na dokonanie zakupów właśnie po obejrzeniu atrakcyjnego filmu wideo. Taki przekaz reklamowy (pod warunkiem, że ciekawie zrobiony) ma skuteczniejszą moc dotarcia do swoich odbiorców.

Przeczytaj również:  8 często popełnianych błędów na Instagramie

8. UGC, czyli kontent generowany przez użytkownika!

Co to oznacza?

Treści publikowane przez „fanów” marki mają dla niej wartość nieocenioną! Znacznie większą niż kontent przygotowany przez samą markę. Dlaczego? Ponieważ w tym pierwszym przypadku wydaje się on być bardziej wiarygodny i szczery. Sami się zastanówcie, jak często zdarzyło Wam się nabyć produkt czy skusić się na usługę właśnie pod wpływem rekomendacji czy zachęty ze strony znajomych? Na pewno bardzo często! No właśnie, podobnie ten mechanizm działa także w tym przypadku. Firmy powinny skupić się na działaniach angażujących swoich fanów i obserwatorów do tworzenia treści – tj. tagowania marki w swoich postach albo udostępniania postów z jej fanpage. Świetnym przykładem działań napędzających UGC (user-generated content) są np. konkursy oraz regularna interakcja ze swoimi odbiorcami np. poprzez odpisywanie na komentarze czy prowadzenie dyskusji.

9. Niech analityka prawdę Ci powie!

Raporty, statystyki, liczby, które tak naprawdę dostarczają marketerom wiedzy… żadnej! Era tzw. „vanity metrics” ma się już ku końcowi. Czym są „vanity metrics”? Są to dane, które „mydlą oczy”, pokazują statystki, dzięki którym może poczujesz się lepiej mając przekonanie, że Twój biznes idzie w dobrą stronę, podczas gdy… tak naprawdę nie mówią o Twoim biznesie właściwie nic. Wyglądają ładnie, ale są jak wydmuszka. Co więcej – wprowadzają Cię w błąd i w niewłaściwy sposób ukierunkowują Twoje działania. Trend na 2020 rok to inwestowanie w bardziej rzetelne narzędzia i programy analityczne. Takie, które pokażą „prawdę”  o biznesie, wskażą realne zagrożenia i będą bardziej przejrzyste.

Przeczytaj również:  Atak hakerski WhatsApp’a. Gdzie kryje się poważna luka tej aplikacji i jak chronić swój telefon?

10. Social Media jako mechanizm odkrywania marki

W tej kwestii zasadnicze pytanie brzmi: „czy używasz Social Mediów jako głównego narzędzia generowania ruchu oraz wyszukiwania marki? Jeśli nie, zgodnie z trendem na bieżący rok – powinieneś zrobić rachunek sumienia. Czołowe marki wiedzą w czym rzecz. Bezpłatne albo płatne posty z kreatywną treścią reklamową, opatrzone logo marki oraz trafnymi hasłami, a wszystko po to, aby skierować poszukujących konkretnych produktów czy usług na trop tej konkretnej marki. Z jednej strony koszt dotarcia do ogromnej rzeszy odbiorców jest niski, a z drugiej potencjał i korzyści wynikające z tego, jak takie znalezienie marki przez konsumenta może się skończyć – bardzo cenne!

Przedstawione w naszych wpisach prognozowane trendy w Social Media na 2020 rok to oczywiście nie przymusowy kodeks postępowania, tylko wskazanie kierunków w jakich komunikacja z odbiorcami, a także prowadzenie kanałów marki w Social Media będzie podążać. Zawsze warto wziąć je pod uwagę w myśl zasady, że kto stoi w miejscu, ten się cofa…

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here