7 nowych funkcji i aktualizacji w wyszukiwaniach lokalnych Google

2
363

7_nowych_funkcji_i_aktualizacji_w_wyszukiwaniach_lokalnych_Google

Podczas tegorocznej konferencji Google Search On przedstawiciele internetowego giganta zapowiedzieli 7 nowości i aktualizacji związanych z lokalnymi wynikami wyszukiwania. Cel jest prosty: poprawa jakości przeglądania okolicznych atrakcji, firm i restauracji. Jakich udogodnień możemy się spodziewać?

Oto lista:

  1. Szukaj restauracji według dania
  2. Sprawdź, czym wyróżniają się lokale w okolicy
  3. Automatyczne menu
  4. Ulepszenie podglądu na żywo w Mapach Google
  5. Zdjęcia punktów orientacyjnych z lotu ptaka
  6. Widok wnętrz budynków
  7. Neighborhood Vibe, czyli co słychać w sąsiedztwie

O szczegółach piszemy poniżej.

1. Szukaj restauracji według dania

Zdarzyło Ci się szukać konkretnego dania, ale nie wiedziałeś, w której okolicznej restauracji możesz je dostać? Teraz będzie łatwiej. Wystarczy, że wpiszesz nazwę, przypuśćmy „rosół near me”, a wyszukiwarka wyświetli lokale z daniem, którego szukasz.

Google zapowiedział, że udostępni specjalne filtry, które umożliwią wyszukiwanie m.in. dań wegańskich i pikantnych.

2. Sprawdź, czym wyróżniają się lokale w okolicy

Lokalne restauracje serwują dania, które szczególnie ceni sobie lokalna społeczność. Niestety, same gwiazdki niewiele mówią o jakości poszczególnych pozycji.

Dlatego Google wprowadzi udogodnienia, które pomogą atrakcyjnie prezentować zdjęcia wraz z opiniami o danym miejscu lub potrawie.

Przeczytaj również:  Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Aby odnajdować cechy wyróżniające daną restaurację, Google wykorzystuje algorytmy uczące się analizowania i łączenia obrazów i opinii.

W ten sposób na górze wizytówki Google Moja Firma pojawi się zdjęcie restauracji lub dania wraz z fragmentem wybranej opinii użytkownika.

marketing_lokalny_v1

3. Automatyczne menu

Google wzbogaci także menu restauracji w wizytówce GMB.

Jak możemy przeczytać na firmowym blogu, algorytmy, by stworzyć kompletne menu, połączą informacje podane przez właścicieli i klientów, a także będą korzystać z informacji podanych na stronach internetowych lokali. Możemy liczyć także na nowe, atrakcyjne wizualnie sposoby prezentowania potraw.

Co więcej, algorytmy automatycznie zweryfikują, które dania są wegetariańskie lub wegańskie i oznaczą je charakterystycznym symbolem.

4. Ulepszenie podglądu na żywo w Mapach Google

Google trzy lata temu wprowadził funkcję Live View, która umożliwia nawigowanie przy użyciu aparatu w smartfonie. Teraz zapowiada aktualizację tejże.

Po jej wprowadzeniu będziesz mógł wyszukiwać obiektów/miejsc w swoim najbliższym sąsiedztwie. Wystarczy, że podniesiesz aparat i wpiszesz interesującą Cię nazwę, np. „bankomat” czy „kawiarnia”. Na podglądzie z aparatu zobaczysz wszystkie najbliższe bankomaty i kawiarnie.

Przeczytaj również:  Nowe zasady E-E-A-T, czyli jak Google ocenia jakość stron WWW?

Jak zapowiada Google, wyszukiwarka z podglądem na żywo będzie dostępna w najbliższych miesiącach w Londynie, Los Angeles, Nowym Jorku, San Francisco, Paryżu oraz Tokio. Reszta świata musi uzbroić się w cierpliwość.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

5. Zdjęcia punktów orientacyjnych z lotu ptaka

Google udostępnia także ponad 250 fotografii punktów orientacyjnych z lotu ptaka na całym świecie: od Tokio Tower, przez Empire State Building, po Akropol.

6. Widok wnętrz budynków

Funkcja pozwoli Ci wyjść poza dobrze znany widok z ulicy i wejść do budynków. Dodatkowo dowiesz się, jak ruchliwe jest dane miejsce i jakiej pogody możesz się spodziewać.

„Immersive view” pojawi się na urządzeniach z Androidem i iOS w nadchodzących miesiącach w Los Angeles, Londynie, Nowym Jorku, San Francisco i Tokio.

7. Neighborhood Vibe, czyli coś słychać w sąsiedztwie

Ciekawie zapowiada się nowa funkcja „Neighborhood Vibe”, która pozwala sprawdzić wybraną okolicę przed odwiedzinami.

Google pokaże Ci, co nowego się tam dzieje, na jakie lokale warto zwrócić uwagę i co wypada zwiedzić.

Przeczytaj również:  Google może dołączyć znaczniki strukturalne jako jeden z czynników rankingowych

Podczas przeglądania okolicy na mapie pojawią się pomocne zdjęcia i informacje publikowane przez społeczność Google Maps.

Google, aby rozwijać funkcję, wykorzystuje kombinację sztucznej inteligencji i informacji przesłanych przez użytkowników.

„Neighborhood Vibe” zacznie być wdrażana na całym świecie w nadchodzących miesiącach.

Źródło: SEJ

e-book SEO lokalne od A do Z
5/5 - (1 vote)

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here