Badanie zaufania do reklamy w telewizji, a SEO

3
3760

Na początek przedstawiam raport z badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy IRCenter na temat zaufania do reklamy telewizyjnej. Raport ten to próba odpowiedzi na pytania jaka jest ilość osób deklarujących zaufanie do reklamy telewizyjnej i kim te osoby są. Co powoduje, że jednym reklamom ufamy bardziej, podczas gdy inne reklamy krytykujemy i odruchowo zmieniamy kanał w telewizji lub wyciszamy głos w telewizorze? I najważniejsze jakie to ma odniesienie do SEO i czy możemy wynieść coś wartościowego z tego badania? Okazuje się, że dosyć sporo :)

Reklamy w telewizji wzbudzają zaufanie mniej więcej u trzydziestu procent badanych internautów. I nie jest to jednak wynik najlepszy bowiem reklamy telewizyjne ustępują pola, uwaga… stronom www producentów, forom internetowym oraz rekomendacjom znajomych. Grupą wiekową najbardziej ufającą reklamom wyświetlanym w telewizji są osoby do 24 roku życia. Jako ciekawostkę można wspomnieć iż zwykle to częściej mężczyźni niż kobiety deklarują większe zaufanie do reklam.

Źródła opinii na temat marek i produktów wzbudzające największe zaufanie

zaufanie do reklam
Źródło: Ośrodek Badań IRCenter na temat zaufania jakie wzbudzają reklamy telewizyjne, reprezentatywna grupa badanych N=401

Jakie reklamy nie wzbudzają zaufania?

Przysłuchując się dyskusjom o braku zaufania, badacze z IRCenter wyraźnie wyodrębnili reklamy grup produktów, które budzą największe wątpliwości. Na pierwszym miejscu są materiały reklamowe z branży farmaceutycznej oraz kosmetycznej. Wątpliwość dotycząca leków i kosmetyków dotyczy skuteczności ich działania. Najmniejsze zaufanie wzbudzają aktorzy grający w reklamach, którzy powołują się na własne doświadczenie.

Badanie społeczne przeprowadzone przez IRCenter ujawniło również rosnącą świadomość internautów, którzy w mediach społecznościowych często zachęcają do zwracania uwagi na skład i informacje podane w ulotkach dołączonych do leków czy kosmetyków.

Pomimo niezbyt dużego poziomu zaufania do reklam wyświetlanych w telewizji, badani internauci przyznawali, że lubią oglądać spoty reklamowe ze względu na ich atrakcyjność i humor. Specjaliści z ośrodka IRCenter porównują reklamy telewizyjne do virali dostępnych w sieci. Sposób ich odbioru znacznie odbiega od tradycyjnego oglądania reklam w telewizji.
Mi podoba się szczególnie TOP5, a Wam? ;)

3 KOMENTARZE

    • Z treści wnioskuję, że to było odniesienie do stron producentów, które pojawiają się organicznie… albo forów, na których realizowana jest szeptanka (często z linkowaniem). Przy okazji warto wspomnieć o influencer marketingu, który cieszy się relatywnie dużym zaufaniem.

  1. Najbardziej godna zaufania jest rekomendacja znajomego. Kto jest godny bardziej zaufania niż osoba, którą znasz na przykład 10 lat. Reguła wzajemności to jedna z najpewniejszych rekomendacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here