Dość przypadkowych kliknięć w reklamy! Google postanowiło temu zaradzić.

3
2643

SKlepy internetowe i online shopping

Wyskakujące i trudne do zamknięcia reklamy nie od dziś są zmorą internetu. Każdemu zdarza się przypadkiem kliknąć reklamę, zwłaszcza korzystając z internetu z urządzenia mobilnego. Wielkie popupy reklamowe i malusieńkie krzyżyki zamykające tę wątpliwą przyjemność powodują irytację użytkowników. Takie przypadkowe/niechciane kliknięcia dodatkowo zwiększają wydatki reklamodawców, które kompletnie nie przekładają się na konwersję.

Na blogu AdWords Google zapowiada ukrócenie mimowolnych kliknięć w reklamy poprzez wprowadzenie:

  • nieklikalnych krawędzi reklam. Zmiana ta spowoduje, że nawet gdy zamiast w „X” klikniemy w krawędź to nie będzie się to wiązało
    z niepożądaną akcją przeniesienia na inną stronę,
  • kilkusekundowej nieaktywności reklamy od chwili jej wyświetlenia. Nawet jeżeli reklama nas zaskoczy to przypadkowe kliknięcie jej nie otworzy,
  • blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych. Ewentualne kliknięcie przeniesie nas do sklepu gdzie sami zdecydujemy o pobraniu aplikacji

Po wprowadzeniu zmian statystyka i dokładność danych w Google AdWords ulegnie znaczącej poprawie. Korzyść odczują użytkownicy, którzy będą mogli swobodniej korzystać z zasobów internetu, reklamodawcy zaoszczędzą pieniądze, które może i tak trafią do Googla jako inna, nowa kampania.

3 KOMENTARZE

  1. Bardzo dobry krok ze strony Google. Sam wiele razy klikałem przypadkowo w reklamy AdWords więc myślę że to zjawisko było wszechobecne, nie spodziewał bym się jednak że Google może się tym zająć :)

  2. „blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych”. – bardzo dobrze, to nierealne, przez jak długi okres czasu mogło do tego dojść, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że wiele takich przypadkowych aplikacji, jest zwyczajnie niebezpiecznych dla urządzenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here