Dość przypadkowych kliknięć w reklamy! Google postanowiło temu zaradzić.

7
3062

Jak_poslugiwac_sie_ jezykiem_korzysci_i_pisac_teksty_ktore_sprzedaja

Wyskakujące i trudne do zamknięcia reklamy nie od dziś są zmorą internetu. Każdemu zdarza się przypadkiem kliknąć reklamę, zwłaszcza korzystając z internetu z urządzenia mobilnego. Wielkie popupy reklamowe i malusieńkie krzyżyki zamykające tę wątpliwą przyjemność powodują irytację użytkowników. Takie przypadkowe/niechciane kliknięcia dodatkowo zwiększają wydatki reklamodawców, które kompletnie nie przekładają się na konwersję.

Na blogu Google Ads zapowiada ukrócenie mimowolnych kliknięć w reklamy poprzez wprowadzenie:

  • nieklikalnych krawędzi reklam. Zmiana ta spowoduje, że nawet gdy zamiast w “X” klikniemy w krawędź to nie będzie się to wiązało
    z niepożądaną akcją przeniesienia na inną stronę,
  • kilkusekundowej nieaktywności reklamy od chwili jej wyświetlenia. Nawet jeżeli reklama nas zaskoczy to przypadkowe kliknięcie jej nie otworzy,
  • blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych. Ewentualne kliknięcie przeniesie nas do sklepu gdzie sami zdecydujemy o pobraniu aplikacji

Po wprowadzeniu zmian statystyka i dokładność danych w Google Ads ulegnie znaczącej poprawie. Korzyść odczują użytkownicy, którzy będą mogli swobodniej korzystać z zasobów internetu, reklamodawcy zaoszczędzą pieniądze, które może i tak trafią do Googla jako inna, nowa kampania.

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
Rate this post

7 KOMENTARZE

  1. Bardzo dobry krok ze strony Google. Sam wiele razy klikałem przypadkowo w reklamy AdWords więc myślę że to zjawisko było wszechobecne, nie spodziewał bym się jednak że Google może się tym zająć :)

  2. Czasami aż zaczynam wierzyć, że Google naprawdę dba o internautów. Z reklamami bywają problemy, lub zwyczajnie są uciążliwe, to i bardzo szanuję podjęte działania.

  3. “blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych”. – bardzo dobrze, to nierealne, przez jak długi okres czasu mogło do tego dojść, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że wiele takich przypadkowych aplikacji, jest zwyczajnie niebezpiecznych dla urządzenia.

  4. Bardzo dobrze, że Google robi coś z takimi uciążliwymi reklamami, bardzo często mogliśmy natrafić na wyskakujące z każdej strony reklamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here