Wyskakujące i trudne do zamknięcia reklamy nie od dziś są zmorą internetu. Każdemu zdarza się przypadkiem kliknąć reklamę, zwłaszcza korzystając z internetu z urządzenia mobilnego. Wielkie popupy reklamowe i malusieńkie krzyżyki zamykające tę wątpliwą przyjemność powodują irytację użytkowników. Takie przypadkowe/niechciane kliknięcia dodatkowo zwiększają wydatki reklamodawców, które kompletnie nie przekładają się na konwersję.
Na blogu AdWords Google zapowiada ukrócenie mimowolnych kliknięć w reklamy poprzez wprowadzenie:
- nieklikalnych krawędzi reklam. Zmiana ta spowoduje, że nawet gdy zamiast w „X” klikniemy w krawędź to nie będzie się to wiązało
z niepożądaną akcją przeniesienia na inną stronę, - kilkusekundowej nieaktywności reklamy od chwili jej wyświetlenia. Nawet jeżeli reklama nas zaskoczy to przypadkowe kliknięcie jej nie otworzy,
- blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych. Ewentualne kliknięcie przeniesie nas do sklepu gdzie sami zdecydujemy o pobraniu aplikacji
Po wprowadzeniu zmian statystyka i dokładność danych w Google AdWords ulegnie znaczącej poprawie. Korzyść odczują użytkownicy, którzy będą mogli swobodniej korzystać z zasobów internetu, reklamodawcy zaoszczędzą pieniądze, które może i tak trafią do Googla jako inna, nowa kampania.
Bardzo dobry krok ze strony Google. Sam wiele razy klikałem przypadkowo w reklamy AdWords więc myślę że to zjawisko było wszechobecne, nie spodziewał bym się jednak że Google może się tym zająć :)
Czasami aż zaczynam wierzyć, że Google naprawdę dba o internautów. Z reklamami bywają problemy, lub zwyczajnie są uciążliwe, to i bardzo szanuję podjęte działania.
„blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych”. – bardzo dobrze, to nierealne, przez jak długi okres czasu mogło do tego dojść, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że wiele takich przypadkowych aplikacji, jest zwyczajnie niebezpiecznych dla urządzenia.