Jak korzystamy z Internetu i mediów społecznościowych? Raport 2023

0
516

Blog_WeNet_Jak_korzystamy_z_Internetu_i_mediow_spolecznosciowych_Raport_2023

Szukasz informacji na temat analiz i trendów dotyczących polskich użytkowników Internetu? Dobrze się składa. Ekipa Dataraportal przygotowała raport, który pozwala zrozumieć, jak korzystamy z urządzeń i usług cyfrowych. Rzut oka na świeże wyniki z pewnością pomoże Ci w podejmowaniu marketingowych decyzji przez najbliższe miesiące.

Spis treści

1. Jak Polacy używają Internetu? Podstawowe liczby
2. Jak korzystamy z Social Mediów?
  2.1 Facebook w Polsce
  2.2 YouTube w Polsce
  2.3 Instagram w Polsce
  2.4 TikTok w Polsce
  2.5 Facebook Messenger w Polsce
  2.6 LinkedIn w Polsce
  2.7 Twitter w Polsce
3. Jak korzystamy z Social Mediów? Wnioski

Jak Polacy używają Internetu? Podstawowe liczby 

Według wspomnianego raportu na początku 2023 roku odnotowano w Polsce ponad 36 milionów użytkowników online (to ok. 88% całej populacji kraju). 27,5 miliona z nich korzystało z różnego rodzaju mediów społecznościowych. 

Na marginesie warto wspomnieć, że z roku na rok ta statystyka rośnie w większości krajów prezentowanych w raporcie. Co oznacza, że Social Media wciąż zwiększają swoje zasięgi.  

Przeczytaj również:  Co publikować na TikToku? 9 pomysłów dla biznesu

Analiza pokazuje również, że na przełomie 2022 i 2023 roku liczba internautów w Polsce zwiększyła się o 2,9 miliona

Jednocześnie autorzy publikacji podkreślają, że są to dane szacunkowe, co wynika z różnorodnych sposobów klasyfikowania. 

Jak korzystamy z Social Mediów?

Prześledźmy teraz, jak wyglądają najważniejsze statystyki korzystania z mediów społecznościowych dla poszczególnych serwisów. 

Facebook w Polsce

  • Liczba użytkowników: 17,85 mln
  • Zasięg reklam: 43% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 53,4% kobiety, 46,6% mężczyźni

YouTube w Polsce

  • Liczba użytkowników: 27,5 mln
  • Zasięg reklam: 66,3% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 50,6% kobiety, 49,4% mężczyźni

Instagram w Polsce

  • Liczba użytkowników: 10,40 mln
  • Zasięg reklam: 25,1% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 57,8% kobiety, 42,2% mężczyźni 

TikTok w Polsce

  • Liczba użytkowników (powyżej 18 roku życia): 10,14 mln
  • Zasięg reklam (dla osób pełnoletnich): 29,9% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 54,9% kobiety, 45,1% mężczyźni 

Facebook Messenger w Polsce

  • Liczba użytkowników: 15,80 mln 
  • Zasięg reklam: 38,1% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 54,4% kobiety, 45,6% mężczyźni 

LinkedIn w Polsce

  • Liczba użytkowników: 5,50 mln  
  • Zasięg reklam: 15% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 48,9% kobiety, 51,1% mężczyźni 
Przeczytaj również:  Brand Content Ads – nowy format reklamy na Instagramie! Marki będą mogły promować posty reklamowe blogerów

Twitter w Polsce

  • Liczba użytkowników: 4 mln  
  • Zasięg reklam: 10,9% całej populacji kraju
  • Odbiorcy reklam: 33,3% kobiety, 66,7% mężczyźni 

Chcę wypromować firmę

Jak korzystamy z Social Mediów? Wnioski

Liczby dostępne w raporcie są ważne, pozwalają się rozeznać. Ale zanim zaczniesz zakładać konta we wszystkich najpopularniejszych serwisach, warto pomyśleć, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy

Przykładowo: jeśli Twoja oferta jest skierowana głównie do kobiet, wypada pomyśleć o włożeniu swojej energii i kreatywności w prowadzenie profilu na Instagramie (tam kobiety są głównymi odbiorczyniami reklam). 

Z kolei, gdy działasz w branży B2B, nie warto zrażać relatywnie słabymi statystykami LinkedIn, bo to idealny serwis do zdobywania kontaktów na linii firma-firma. Co jednocześnie nie znaczy, że trzeba rezygnować z popularnego Facebooka. 

Dlatego na wszystkie powyższe liczby polecamy patrzeć przede wszystkim przez pryzmat charakterystyki swojej działalności. 

Źródło: Digital 2023: Poland

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here