Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma – krok po kroku?

1
1374

Google Moja Firma to darmowe narzędzie pozwalające firmom na szybkie odnalezienie przez klientów i promocję w wyszukiwarce oraz na mapach Google. Narzędzie to, wykorzystywane umiejętnie, ułatwi internautom poszukującym towarów i usług wyszukiwanie lokalne, firmom zaś – zdobycie przewagi nad na okolicznym rynku. Żeby zacząć korzystać z jego możliwości, należy najpierw założyć wizytówkę przedsiębiorstwa. Podpowiadamy dziś, jak to zrobić.

Korzyści z posiadania wizytówki

Wizytówka w Google Moja Firma to informacja o biznesie w pigułce. Pozwala ona na przekazanie klientom najważniejszych danych o firmie tak, by bez konieczności odwiedzania strony firmowej wiedzieli oni:

  • gdzie przedsiębiorstwo ma siedzibę i jaki ma geograficzny zakres działalności,
  • czym się zajmuje,
  • w jakich godzinach jest czynne,
  • jak wyglądają wnętrza siedziby,
  • jaki jest adres firmowej witryny WWW i inne dane teleadresowe,
  • jakie są opinie dotychczasowych klientów na temat oferty, sposobu obsługi itp.

Tworząc wizytówkę, tworzymy więc profil firmy z najważniejszymi z punktu widzenia klienta informacjami. Przedsiębiorcom wizytówka służy wielorako: pozwala na szybsze dotarcie do potencjalnej klienteli, ułatwia pozycjonowanie własnej strony internetowej, pozwala na promocję i budowanie wizerunku własnego biznesu w sieci, ułatwia sprzedaż (np. poprzez pokazanie produktów) i poprawia doświadczenie zakupowe na lokalnym rynku.

Wizytówkę można prowadzić samodzielnie lub zlecić to zadanie w ramach usługi agencji marketingowej: będziemy wówczas mieć pewność, że wszystkie wykonane w profilu czynności zgodne są z wymaganiami Google, a sam profil – prowadzony na bieżąco i regularnie aktualizowany. Wizytówkę może założyć niemal każda firma, jedynym warunkiem jest interakcja z klientami poza internetem: jeśli prowadzimy wyłącznie działalność on-line i nie mamy realnie do czynienia z klientami (np. poprzez umożliwienie im odbioru towaru w siedzibie firmy), wówczas założenie wizytówki jest niemożliwe.

Przeczytaj również:  Jak promować sklep internetowy? Darmowy e-book do pobrania.

Zakładanie wizytówki w Google Moja Firma

  1. Na początek należy otworzyć w wyszukiwarce stronę do obsługi narzędzia i zalogować się do swojego konta Google lub takowe utworzyć. Posiadanie adresu mailowego w domenie Google nie jest wymagane.

  1. Następnie trzeba uruchomić usługę i rozpocząć uzupełnianie danych o firmie: należy wprowadzić nazwę przedsiębiorstwa i podać kategorię działalności, czyli branżę, w której działa firma. Niezbędne jest jak najbardziej precyzyjne określenie działalności, dzięki czemu Google będzie mogło wyświetlać wizytówkę najlepiej dopasowanym klientom.

Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma? Sprawdź jak>>

  1. Kolejnym krokiem jest wskazanie dokładnej lokalizacji siedziby. Jeśli firma nie prowadzi sprzedaży/nie świadczy usług bezpośrednio w siedzibie, ale dostarcza dobra do klienta lub wykonuje u niego zlecenie – trzeba na tym etapie zaznaczyć to w odpowiednich miejscach oraz wskazać geograficzny zasięg działalności, na przykład poprzez zaznaczenie dzielnicy, obszaru administracyjnego lub dystansu mierzonego w kilometrach. Można również dodatkowo ukryć adres siedziby, jeśli klienci nie mają do niej wstępu.

4. Dalej następuje uzupełnienie danych kontaktowych – trzeba umieścić lokalizację firmy na mapie oraz podać numer telefonu, pod którym zwyczajowo prowadzi się obsługę klientów oraz adres WWW strony firmowej. Jeżeli firma nie posiada własnej witryny, to w dodatkowych funkcjach wizytówki istnieje opcja utworzenia takiej strony na szablonie Google.

Przeczytaj również:  Raporty z badań marketingowych – jak je przygotować?

  1. Finalnie należy zdecydować o sposobie weryfikacji wprowadzonych danych, czyli przeprowadzić uwierzytelnienie konta Google.

Weryfikacja profilu w Google Moja Firma

Utworzony profil firmy należy później zweryfikować po to, żeby wizytówka stała się aktywna. Weryfikację firmy można przeprowadzić kilkoma metodami:

  • za pomocą poczty (pocztówka od Google z kodem weryfikacyjnym do wprowadzenia w profilu),
  • telefonicznie (kod przesłany wiadomością tekstową),
  • poprzez e-mail (wiadomość z guzikiem aktywacyjnym).

Najpopularniejszą i jednocześnie jedyną dostępną dla wszystkich rejestrujących się firm opcją weryfikacji jest pocztówka. Czas oczekiwania na nią może wynosić nawet 4 tygodnie. Osobne sposoby weryfikacji wyznaczone są dla firm z przynajmniej 10 lokalizacjami i tych, które zostały już zweryfikowane poprzez Google Search Console.

Możliwości wykorzystania wizytówki

Rejestracja przedsiębiorstwa w Google Moja Firma to jednak dopiero początek. Wizytówka powinna być regularnie odświeżana, a zawarte na niej informacje – zawsze aktualne. Narzędzie jest również ciągle rozwijane i poszerzane o nowe funkcje, które pomagają przedsiębiorcom prowadzić działalność w internecie. Należy do nich np. możliwość publikacji zdjęć, video czy krótkich wpisów tekstowych, nie tylko obrazujących wnętrza czy linie produkcyjne, ale np. pokazujących fotografie produktów, pracowników, relacje z życia firmy, opisy promocji itp. Tak rozbudowane wizytówki zyskują nie tylko o 42% więcej zapytań o dojazd, ale i o 35% więcej wejść na umieszczony w profilu adres strony internetowej[1].

Profil w panelu administracyjnym umożliwia też sprawdzenie określonych statystyk, m.in. ilości odsłon wizytówki, ilości przechodzących do witryny firmowej czy opinii klientów o danym biznesie, przez co można potem modyfikować i poprawiać wyniki. Z poziomu panelu można odpowiadać na komentarze klientów lub ich oceny wystawione danej firmie, co nie tylko buduje relacje konsumenckie, lecz także pokazuje jakość obsługi. Jak już zostało to powiedziane, od niedawna na bazie wizytówki Google można również zbudować swego rodzaju stronę internetową, co jest świetnym rozwiązaniem dla firm nieposiadających własnej witryny; coraz chętniej sięgają jednak po to rozwiązanie i firmy z ugruntowaną i rozpoznawalną stroną, bo wizytówki rozpatrywane są jako ważny element strategii SEO. Dlatego warto założyć i regularnie prowadzić wizytówkę w Google Moja Firma.

Przeczytaj również:  4 sposoby na wzmocnienie marketingu małej firmy

Google Moja Firma to nie tylko wizytówka, lecz także dodatkowe rozwiązania, jak chociażby karuzela firm w SERP, wyszukiwanie branżowe oraz inne funkcjonalności pozwalające skutecznie promować firmę w sieci.

 

 

 

[1] Żródło: Google Moja Firma

Nowe wezwanie do działania
4.5/5 - (2 votes)

1 KOMENTARZ

  1. Niestety założyłem wizytówkę tydzien przed tym jak zobaczyłem ten artykuł. Świetna robota, bardzo szczegółowo opisany cały proces. Ja niestety popełniłem kilka błędów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here