Po raz pierwszy od 8 lat został zaktualizowany interfejs Google AdWords. Wszyscy reklamodawcy najpierw się ucieszyli, a następnie pogubili, bo instrukcja pracy z nową wersją Google AdWords nie istniała w momencie wprowadzenia zmian.
Ta aktualizacja to duża rewolucja dla wszystkich użytkowników Google AdWords, ponieważ przeszedł on gigantyczną metamorfozę, związaną nie tylko z jego wyglądem ale również dodano dużo nowych funkcjonalności.
Aktualnie istnieje możliwość korzystania ze starego interfejsu, ale nie będzie on dłużej rozwijany i wkrótce ma zostać wyłączony, choć Google nie podaje dokładnej daty wyłączenia starego panelu.
Dlaczego Google AdWords zmienił interfejs?
Proste ustawienia serwisu nie mogły już sprawnie radzić z ilością nowych funkcji, interfejs ledwo się czołgał, a niektóre funkcje nie mieściły się w ustawieniach kampanii. Potrzebny był nowy panel, nowoczesny i wygodny w pracy. Na podstawie własnych badań i testów Google’a pojawiła się nowa wersja serwisu, w którym struktura i nawigacja jest intuicyjna dla większości użytkowników.
Co warto wiedzieć o zmianach panelu Google AdWords?
- Wszystkie zmiany interfejsu dotyczą tylko wyglądu serwisu (projektu i struktury) i w żaden sposób nie wpływają na kampanie;
- Zmienia się tylko Web-interfejs, natomiast interfejs API AdWords Keyword planner oraz AdWords Editor pozostają bez zmian;
- Nowe funkcje i rozszerzenia będą widoczne tylko w nowej wersji Google AdWords.
Co znajdziemy w odnowionym panelu Google AdWords?
Jedną z nowości jest karta „Przegląd”, która zawiera wykresy, statystyki dotyczące wyświetlania na różnych urządzeniach, najważniejsze słowa kluczowe, wyszukiwane przez internautów hasła, najczęściej wyświetlane reklamy, statystyki lokalizacji oraz informacje o harmonogramie reklam. Wszystkie te elementy pozwalają szybko ocenić, czy kampania przebiega tak, jak założono i czy nie ma w niej błędnych ustawień.
Istnieje też możliwość podglądu reklam w takiej formie, w jakiej najczęściej widzą je użytkownicy, co jest bardzo pomocne w ich tworzeniu.
Pojawiła się również zakładka „Strony docelowe”, w której można znaleźć dane o skuteczności każdego adresu URL. Jest ona pomocna również w ocenie dostosowania stron docelowych do komórek.
Kolejną nowością jest rozszerzenie promocji, które nie było dostępne w starym interfejsie. Dedykowane jest głównie sklepom internetowym, które organizują akcje promocyjne ograniczone czasowo. Rozszerzenie promocji zwiększa wartość i siłę przekazu reklam tekstowych w sieci wyszukiwania poprzez możliwość podkreślenia trwającej promocji. Sklep może w takim rozszerzeniu poinformować, jakiego rabatu udziela i których produktów lub kategorii on dotyczy.
Podsumowanie
W centrum uwagi nowego interfejsu Google AdWords stoją reklamodawcy i ich cele. Zespół serwisu postawił nacisk przede wszystkim na skuteczność reklamy, a nie na mechanizmy pracy. Jak mówi były UX-designer Google AdWords: „Moim celem było pomóc reklamodawcom lepiej zrozumieć dane i podejmować bardziej odpowiednie rozwiązania dla biznesu”. Dlatego nowy panel różni się przede wszystkim dużą ilością dostępnych raportów, statystykami i wykresami.
Wszelkie zmiany wymagają przyzwyczajenia do nich i akceptacji, nawet te najbardziej przydatne. Google AdWords nie jest wyjątkiem. Potrzebny jest czas na przyzwyczajenie się do jego nowszej wersji, chociaż nie będzie to czas bezproduktywny. Rekompensują go dostępne nowe funkcjonalności oraz zaangażowanie zespołu serwisu, włożone w uproszczenie prac nad kampaniami.
Niedługo pewnie wszyscy będziemy musieli przejść na nowy – mnie intuicyjny panel.