Jak napisać teksty sprzedażowe?

3
4052

Teksty_ktore sprzedaja_prosto_o_podstawowych_elementach_ich_struktury

Pisanie tekstów, które sprzedają jest to prawdziwa sztuka, która wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie wystarczy tylko „lekkie pióro”, ważne jest przede wszystkim zainteresowanie czytelnika tym, o czym się pisze. W tym artykule wyjaśnię, z jakich podstawowych elementów powinien składać się tekst, który stanie się dźwignią sprzedaży produktów. Dlaczego skupię się tylko na podstawowych wytycznych? Otóż, dlatego że zbiór kluczowych elementów dla poszczególnych produktów, wybranej branży, specyfiki czy osobistych preferencji autora może się różnić. W tym tekście przybliżę te elementy, które mają kluczowe znaczenie.

Tytuł

Znajomość czytelnika z tekstem zaczyna się już od nagłówka/tytułu, ale w sytuacji, gdy autor nie trafi z tym tytułem „w dziesiątkę” to tam się i kończy. Nie ma znaczenia, jak dobry jest tekst – jeżeli tytuł nie zaciekawił odbiorcy, prawdopodobnie go nie przeczyta. Kilka przydatnych wskazówek:

  1. Oddziel nagłówek od pozostałego tekstu – rozmiarem czcionki, emoji czy interlinią. Zapomnij o nieczytelnej kursywie i wymyślnych czcionkach – one scalają treść, a w przypadku, jeśli nie będzie ona czytelna, może to wywołać irytację odbiorcy.
  2. Dodaj do tytułu jawne korzyści albo zalety produktu. Już od nagłówka czytelnik powinien zrozumieć, skąd pochodzi produkt, o czym jest tekst i jakie są korzyści dla odbiorcy. Uwaga, jeżeli na przykład nazwa produktu/szkolenia/usługi/wydarzenia nie jest dla czytelnika jasna – dodaj podtytuł, w którym wyjaśnisz, dlaczego ten produkt jest mu potrzebny oraz jakie korzyści niesie..
Przeczytaj również:  11 wskazówek, jak napisać dobry artykuł prasowy

Grafika

Podobnie jak tytuł, grafika służy do zwrócenia uwagi odbiorcy na przekaz autora, wizualizuje produkt, problemy czy odpowiada na potrzeby docelowych odbiorców. Ładne zdjęcia lubią wszyscy, dlatego właśnie profesjonalni copywriterzy powinni z nich korzystać. Piękna grafika jest swego rodzaju „magnesem” tekstów, które sprzedają. Najpierw użytkownik widzi grafikę, następnie nagłówek, po czym czyta pozostałą treść (jeśli nadal jest zainteresowany).

Oferta

W tej części opisz dokładnie, co proponujesz i jak możesz pomóc czytelnikom w rozwiązaniu ich problemów. Wartość dla Twojej grupy docelowej jest podstawą każdej sprzedaży.

Korzyści

Co zyskuje odbiorca po zakupie oferowanego produktu? Użyj sformułowań, które przyciągają wzrok, np. możesz, dostaniesz, dowiedz się, naucz się, zwiększaj, oszczędzisz itd. Najbardziej wygodne dla czytelnika jest ustawienie wszystkich korzyści w formie listy. Na przykład:Teksty_ktore sprzedaja_prosto_o_podstawowych_elementach_ich_struktury

Ograniczenia

W tej części wyjaśnij, dlaczego warto kupić Twój produkt teraz, a nie jutro, za tydzień, miesiąc czy rok. Wprowadź pewne ograniczenia, np. oferta ważna przez siedem dni, pozostało 10 miejsc, tylko dzisiaj rabat 20%, dla pierwszych 10 zamówień – dostawa gratis itp.

Przeczytaj również:  Сzas copywriterów nadal trwa

C2A (Eng. Call To Action) – wezwanie do działania

Bez C2A nie da się napisać sprzedającego się tekstu. Jest to jeden z najważniejszych elementów jego struktury. Wezwanie odbiorcy do działania zależy przede wszystkim od produktu, branży, w której firma działa i bezpośrednio od samych odbiorców. C2A ma formę przycisku czy linku, w który czytelnik musi kliknąć, aby pobrać, dokonać zakupu, zarejestrować się, skontaktować się, dowiedzieć się więcej itd.

Kilka dodatkowych porad dla skutecznej komunikacji z klientem w tekstach sprzedażowych:

  1. Uważaj na stosowanie humorystycznych przekazów marketingowych w tekście. Dlaczego? Musisz mieć pewność, że dobrze rozumiesz i znasz swoich odbiorców.
  2. Zapewnij gwarancję. Dzięki niej Twój produkt stanie się bardziej wiarygodny dla Twojej grupy docelowej.
  3. Mniej “lania wody” w treści. Szanuj swój czas i czas Twojego czytelnika. Pomiń w tekście zbędne zdania, niezrozumiałe wyrazy czy skomplikowane konstrukcje.
  4. Trzymaj się podstawowych zasad tekstów, które sprzedają:
  • nie więcej niż 5-6 zdań w jednym akapicie;
  • jedno zdanie nie więcej niż 20 słów;
  • jeden akapit wyświetla jedną myśl;
  • podziel tekst na części, dodając tytuły i nagłówki.
Przeczytaj również:  Odkryj sekret, jak pisać nagłówki. 12 nagłówków, które przyciągają klientów

Oczywiście, do tej listy elementów struktury tekstu można dodać jeszcze dodatkowe punkty. Te wymienione powyżej są jednak kluczowe, a ich wykorzystanie w tekstach sprzedażowych pomoże utrzymać uwagę czytelnika i być może nakłonić go do zakupu produktu.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
3.6/5 - (7 votes)

3 KOMENTARZE

  1. Ciekawe porady, część zapewne dla wielu znana, ale i tak warto sobie to utrwalić, często zapomina się o niektórych podstawowych elementach.

  2. Częstym problemem jest pogodzenie SEO i strony wizerunkowej, w wielu przypadkach agencje rekomendują ogromną ilość treści, która z kolei nie zawsze dobrze wkomponowuje się w szablon strony. Jeżeli oferta nie przykuje wzroku, to prawdopodobnie lead nam ucieknie.

  3. Zgadza się – dużo się mówiło o tym, że treść jest ważna, ale mniejszą wagę przywiązywało się do jakości tej treści, architektury treści na stronie, odbiorze wizualnym na urządzeniach mobilnych, gdzie duża ilość tekstu przygniata itp. Na to wszystko też należy zwracać uwagę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here