Masz stronę internetową? Prowadzisz profil firmy w Social Mediach? A może rozwijasz kanał na YouTube? Jak dobrze wiesz, w każdym z tych przypadków do tworzenia treści przydają się elementy graficzne. Wielu przedsiębiorców nie ma pomysłów, skąd brać obrazy, których potrzebują. I tutaj z pomocą przychodzą generatory AI.
Jak działają generatory obrazów AI?
Aplikacje do automatycznego tworzenia treści wkraczają w nową fazę rozwoju i są już powszechnie dostępne. Spośród nich szczególne zainteresowanie budzą obrazy tworzone przez algorytmy. Z jednej strony aplikacje AI służą rozrywce, z drugiej stają się przydatnymi narzędziami, które możesz wykorzystać w marketingu internetowym swojej firmy.
Działają na prostej zasadzie. Ty wpisujesz, jakiej grafiki potrzebujesz, a sztuczna inteligencja generuje obraz.
Grafikę, którą widzisz poniżej, wygenerowaliśmy w aplikacji DALL-E 2 po wpisaniu instrukcji: „eleganckie wnętrze włoskiej restauracji”:
Takie narzędzia jak DALL-E 2 mogą usprawnić Twoją pracę nad tworzeniem treści.
Wyobraź sobie, że jesteś właścicielką lub właścicielem salonu fryzjerskiego. Piszesz tekst na bloga i potrzebujesz konkretnej grafiki, którą można legalnie wykorzystać we wpisie.
Włączasz aplikację, np. Midjourney i wpisujesz polecenie: „set of hairdressing tools in an elegant beauty salon”. W ten sposób otrzymujesz 4 warianty przedstawiające narzędzia fryzjerskie z eleganckiego salonu urody:
Warto zmieniać i doprecyzowywać instrukcje (np. dopisując konkretne kolory lub styl), żeby uzyskiwać obrazy, na jakich Ci zależy.
Czy generatory obrazów z tekstu zastąpią grafika?
Popularność generatorów, które zamieniają tekst na obraz, nie wynika z ich zdolności do dokładnego odzwierciedlania rzeczywistości (jak widzisz, nie są to zdjęcia), ale z możliwości tworzenia obrazów w konkretnym stylu.
Wiele firm korzysta z obrazów stockowych (czyli z banków zdjęć), by uatrakcyjniać swoje treści. I jest to jak najbardziej skuteczny sposób, w którym jednak brakuje oryginalności. Trudno w oparciu o używane w wielu miejscach zdjęcia budować poczucie wyjątkowości marki.
Z drugiej strony warto pamiętać, że sztuczna inteligencja nie działa sama. Potrzebuje wskazówek projektantów i grafików. To połączenie ludzkiej kreatywności z siłą obliczeniową algorytmów. Dlatego jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić, że graficy są niepotrzebni. AI nie zastąpi specjalistów, ale na pewno usprawni ich pracę.