Jak promować firmę na lokalnym rynku? Poznaj przewodnik dla przedsiębiorców

0
448

e-bool-jak-promowac-firme-lokalnie

Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo i chcesz docierać do osób zainteresowanych Twoją ofertą? Bilbordy, ulotki czy reklama w prasie nie przynoszą upragnionych rezultatów? W takim razie musisz zadbać o obecność Twojej firmy w sieci. Dziś to właśnie Internet daje największe możliwości promocji na mapie lokalnego biznesu. W artykule podpowiadamy, jak zbudować mocną pozycję w świecie online i co musisz zrobić, aby docierać do klientów z okolicy.

Dlaczego warto promować lokalny biznes w Internecie?

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej, czy też dużej firmy – jej obecność w sieci jest (a jeśli nie, to powinna być!) integralną częścią Twojej działalności. Internet stanowi bowiem dzisiaj najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Nie możesz liczyć na to, że kupujący sami Cię odnajdą. Dlatego tak ważna jest promocja na mapie lokalnego biznesu.

Potwierdzają to również statystyki – aż 96% użytkowników szukających konkretnej firmy, produktu czy usługi zaczyna od Google. [1] Jeśli potencjalny klient nie znajdzie informacji o Twoim biznesie w wyszukiwarce, to nie tylko najprawdopodobniej skorzysta z oferty konkurencji, ale również straci zaufanie do Twojej marki. A budowanie pozytywnego wizerunku w oczach odbiorców, to podstawa lojalności i trwałych relacji.

Brak inwestycji w lokalną widoczność biznesu w Internecie oznacza utratę ogromnych możliwości dla klientów. Nie wierzysz? Według badań nawet 70% konsumentów odwiedzi sklep lub usługodawcę ze względu na informacje znalezione w sieci. [1] Niezależnie, czy jest to recenzja, kampania marketingowa czy reklama – internauci codziennie dowiadują się o nowych firmach, które działają zarówno stacjonarnie, jak i online.

Nie zmarnuj tej szansy – zacznij promować swoją działalność w najbliższej okolicy i zaplanuj działania, które skutecznie zaprezentują Twoją firmę, produkt czy usługę w Internecie. Dzięki temu:

  • dotrzesz do klientów w Twojej okolicy,
  • będziesz mógł na bieżąco informować o swojej ofercie,
  • odczujesz widoczne i mierzalne efekty.

Promocja firmy na lokalnym rynku – od czego zacząć?

Dobry marketing lokalnego biznesu składa się z szeregu działań, które wzajemnie się uzupełniają. Każde wykorzystane narzędzie na siebie oddziałuje, a razem pozwalają dotrzeć do klientów z okolicy i zbudować mocną pozycję marki w sieci. Co musisz zrobić, aby wypromować w Internecie lokalną firmę?

1. Zwiększ widoczność marki

Czy wiesz, że istnieje sposób, aby jednocześnie dostarczyć klientom informacje o firmie, stworzyć z nimi długotrwałe relacje, zbudować zaufanie i poznać ich opinie na temat Twojej oferty? Załóż wizytówkę w Google Moja Firma i zwiększ widoczność marki na lokalne zapytania w wyszukiwarce i mapach Google.

2. Wzmocnij wizerunek i rozpoznawalność

Walka o rozpoznawalność to często rywalizacja o być albo nie być w internetowym gąszczu ofert. Wyprzedź konkurencję i załóż wizytówkę w katalogach firm. Prezentacja w wartościowych dla Google serwisach informuje o Twojej działalności i buduje wizerunek marki. A reklama banerowa budzi zainteresowanie, przyciąga klientów i zwiększa rozpoznawalność.

3. Dbaj o dobrą opinię w sieci

Najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie dla niezdecydowanych klientów są wszelkie internetowe rekomendacje. Aby zdobyć pozytywne oceny i komentarze, warto zadbać o pojawiające się w sieci opinie na temat marki. W ich pozyskaniu pomogą aktywne działania w mediach społecznościowych, obecność w sprawdzonych katalogach oraz zdobyte certyfikaty.

4. Zbuduj pozycję eksperta i docieraj do klientów

Silną i stabilną markę Twojej firmy w sieci możesz zbudować dzięki marketingowi treści. Jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi promocyjnych – również na lokalnym rynku. Merytoryczne i interesujące artykuły oraz grafiki czy filmy wideo mogą z czasem sprawić, że zyskasz status eksperta w danej branży oraz przekonasz do siebie nowych klientów i wyszukiwarkę Google.

5. Angażuj i buduj relacje

Jeśli prowadzisz biznes, to z pewnością chcesz zdobywać nowych klientów. Równie ważne okazuje się jednak pozyskiwanie stałych i lojalnych odbiorców oferty. Między firmą a konsumentami należy więc zbudować długotrwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu. Doskonałymi narzędziami, które to umożliwiają, są promocja w mediach społecznościowych i e-mail marketing.

6. Pozyskuj kontakty i zwiększaj sprzedaż

Z pewnością wiesz, że im więcej kanałów sprzedaży zastosujesz, tym więcej potencjalnych klientów możesz zdobyć – to zaś wpłynie na większy zarobek. Dlatego warto wykorzystać nieograniczone możliwości online, by promować swoją ofertę na różnych platformach produktowych i usługowych. To idealny sposób na rozszerzenie działalności i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Chcesz dowiedzieć się, jak przy pomocy wspomnianych narzędzi zbudować mocną pozycję firmy w sieci i docierać do klientów z okolicy? Koniecznie zapoznaj się więc z przewodnikiem, w którym nasi specjaliści przyjrzeli się każdemu z działań i wnikliwie je omówili:

Pobierz darmowy e-book: „Jak promować firmę na lokalnym rynku”.

Jak promować firmę na lokalnym rynku? Sprawdź przewodnik dla przedsiębiorców

To prawdziwe kompendium wiedzy dla przedsiębiorców, którzy chcą promować swoją działalność na lokalnym rynku. Zostały w nim przedstawione najważniejsze działania e-marketingowe, które zwiększą Twoją szansę na sukces.

Z e-booka dowiesz się m.in.:

  • W jaki sposób budować długofalowe relacje z klientami?
  • Jak wzmocnić wizerunek marki i jej rozpoznawalność w sieci?
  • O jakie elementy zadbać, aby wypromować firmę na lokalnym rynku?
  • Jak docierać do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż produktów?

Pamiętaj, że skuteczny marketing lokalny wymaga odpowiedniego planu, czasu, konsekwencji i synchronizacji kilku ważnych działań. Dlatego wszystkie informacje o najskuteczniejszych narzędziach – od wizytówek w Google Moja Firma i katalogach firm, przez reklamę banerową, media społecznościowe oraz marketing treści, po platformy produktowe i usługowe – zostały opisane w poradniku w przystępnej i atrakcyjnej formie.

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z promocją w Internecie, to ten e-book będzie pierwszym krokiem do zbudowania mocnej pozycji Twojej firmy na lokalnym rynku. Zapraszamy do lektury!

 

Źródło:

[1] 16 Local SEO Statistics That Matter in 2022 | Safari Digital

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here