Jak promować sklep internetowy? Darmowy e-book do pobrania.

2
1244

Czy wiesz, że Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-handlu na świecie? Potwierdzają to statystyki – już nawet 77% polskich internautów robi zakupy w sieci[1].  Większa konkurencja i nowe potrzeby kupujących sprawiają, że samo prowadzenie sprzedaży online to za mało. Aby odnieść sukces w e-commerce, musisz zainwestować w reklamę swojego sklepu internetowego. Dlatego podpowiadamy, jak zbudować widoczność w wyszukiwarce i docierać do klientów. Poznaj najskuteczniejsze narzędzia promocji e-sklepu.

Dlaczego warto sprzedawać w sieci?

Najnowsze badania pokazują, że już nawet 35% internetowych konsumentów kupuje raz w tygodniu lub częściej[2]. Potrzeby klientów oraz zmiana nawyków zakupowych sprawiają, że mnożą się dziś sklepy WWW, które stały się podstawą działalności wielu branż. Bez względu na to, czy dopiero planujesz, czy już prowadzisz sprzedaż online, to musisz wiedzieć, że dzięki e-commerce:

  • dotrzesz do różnych grup odbiorców swojej oferty,
  • wesprzesz i wypromujesz sprzedaż prowadzoną stacjonarnie,
  • zyskasz większą widoczność i rozpoznawalność firmy w sieci,
  • zbudujesz pozytywny wizerunek i wykreujesz swoją markę,
  • udostępnisz ofertę (produkty i usługi) kupującym 24/7,
  • zdobędziesz lepszą widoczność strony w wyszukiwarce,
  • znacznie zwiększysz liczbę potencjalnych klientów,
  • zapewnisz sobie możliwość śledzenia konkurencji i większe zyski.

Korzyści, które wiążą się z e-handlem, są niepodważalne. Jednak nawet najlepiej wykonany i zaprojektowany sklep internetowy nie zacznie z dnia na dzień przynosić wymiernych efektów. Aby to się wydarzyło, potrzebna jest jeszcze skuteczna promocja w sieci.
W tym przypadku nie warto wybierać drogi na skróty – tylko przemyślana i spójna kampania reklamowa może zapewnić sukces Twojej firmy w e-commerce.

e-commerce_v1

Promocja sklepu internetowego – kluczowe narzędzia

Jak już wiesz, branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. A to sprawia, że coraz łatwiej przenieść biznes do sieci – z czego chętnie korzysta coraz więcej sprzedawców. Dużo bardziej wymagającym zadaniem okazuje się zdobycie widoczności wśród silnej konkurencji. Trzeba wiedzieć więc, jak dotrzeć do potencjalnych klientów. Najlepszym sposobem okazuje się skuteczna promocja. W jaki sposób reklamować swój e-sklep?

Przeczytaj również:  Jak opracować plan działania w e-commerce na nowe czasy?

1. Działania SEO

Budowa pozycji w Internecie, a tym samym również promocja sklepu internetowego nie może obyć się bez pozycjonowania. Celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie jak najwyższej pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania. W ramach działań SEO musisz zadbać, aby sklep był przyjazny dla użytkownika, m.in. szybko się ładował oraz był bezpieczny i mobilny, a także zawierał prawidłowe linkowanie wewnętrzne
i wyczerpujące treści.

Konwersję oraz sprzedaż zwiększysz, gdy ułatwisz nawigację, uprościsz zakupy i zadbasz o proste formularze. Pamiętaj również o działaniach poza stroną – budowanie linkowania do Twojego e-sklepu jest niezwykle ważne. W końcu im więcej wartościowych odnośników, tym lepsza widoczność w sieci.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę

2. Marketing treści

Czy wiesz, że nawet 61% zakupów w sklepach online to efekt przeczytania przez użytkownika wpisu na blogu lub innych tekstów w sieci[3]? To pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w marketingu treści. Jest to więc doskonałe narzędzie do promocji Twoich produktów i usług.

Branża e-commerce otwiera się na różnego rodzaju zawartość, która pomaga w kreowaniu wizerunku eksperta i poprawia pozycję w wyszukiwarce. Sprawdzą się zarówno artykuły blogowe, jak i opisy produktów czy usług. Nowych odbiorców z pewnością przyciągną różne formy – zdjęcia, infografiki, filmy oraz podcasty. Marketing treści to jednak nie tylko przygotowywanie contentu, ale przede wszystkim jego promocja.

3. Media społecznościowe

Chcesz docierać do klientów? W takim razie do promocji e-sklepu wykorzystaj Social Media, z których codziennie korzystają miliony użytkowników. Facebook, Instagram czy TikTok to platformy, które gwarantują niemal nieograniczone pole do działania. Pamiętaj, że media społecznościowe dają możliwość stałego, szybkiego i łatwego kontaktu z odbiorcą.

Stworzenie firmowego fanpage’a to nie jedyny sposób na wykorzystanie Social Mediów. Świetną opcją jest m.in. sklep na Facebooku. Większe zaufanie wśród potencjalnych klientów możesz zdobyć za to, wykorzystując potencjał Influencer Marketingu – współpraca firmy z popularnymi postaciami mediów społecznościowych to sposób na wypromowanie zarówno samego sklepu, jak i jego oferty.

Przeczytaj również:  Priorytetyzacja zadań – jakie metody i narzędzia warto wykorzystać?

4. Promocja płatna

Do tej pory przedstawiliśmy darmowe sposoby na promocję online. Warto więc zaznaczyć, że zadowalające efekty w relatywnie szybkim czasie mogą przynieść również strategie płatne. Swój sklep internetowy możesz reklamować poprzez takie rozwiązania jak:

  • kampania Google Ads,
  • kampania Google Shopping,
  • kampania Facebook Ads,
  • kampania remarketingowa.

Dobrze opracowana strategia pozwala pozyskać nowych klientów zainteresowanych ofertą, utrwalić markę w świadomości odbiorców i szybko zwiększyć sprzedaż.

Zamów budowę e-sklepu

5. E-mail marketing

Prowadząc działalność online, musiałeś słyszeć już o e-mail marketingu – w końcu to jedna z najpopularniejszych form komunikacji marketingowej. Pozwala przede wszystkim nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami. Dzięki dobrze opracowanej strategii możesz jednak nie tylko docierać do dużej grupy odbiorców, ale i wzbudzać u nich zainteresowanie Twoimi produktami i usługami.

Aby pozyskać nowych klientów, musisz zachęcić ich najpierw do zapisania się do newslettera. Wykorzystaj w tym celu promocję w mediach społecznościowych. Skuteczność kampanii zapewnisz poprzez język korzyści oraz atrakcyjne zniżki i rabaty. Pamiętaj, że poza docieraniem do nowych, musisz zadbać również o pozyskanych już odbiorców.

6. Platformy sprzedażowe

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, warto zdecydować się na sprzedaż wielokanałową. Zaprezentuj swoje produkty i usługi w różnych miejscach sieci, a zyskasz dużo większą widoczność. Dlatego poza własnym e-sklepem, promuj swoją ofertę również na marketplace.

Platformy sprzedażowe jak Allegro czy Favore.pl są nie tylko dodatkową reklamą Twojego sklepu, ale gwarantują również dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki porównywarkom cenowym możesz za to trafić do klientów, którzy są już zainteresowani zakupem konkretnego produktu.

Przeczytaj również:  6 kanałów marketingowych, które musisz znać

Chcesz dowiedzieć się, jak przy pomocy wspomnianych narzędzi zbudować widoczność
w wyszukiwarce i docierać do klientów? Konieczne zapoznaj się z naszym poradnikiem dla właścicieli e-sklepów! Specjaliści e-commerce omówili w nim najważniejsze działania reklamowe i dokładnie przedstawili, jak je wykorzystać w praktyce:

Pobierz darmowy e-book: „Jak promować e-sklep? Zbuduj widoczność w wyszukiwarce i docieraj do klientów”.

E-book – Jak promować e-sklep? Czego się dowiesz?

Promocja w Internecie to skomplikowany proces. Nie wystarczy, że zastosujesz jedno narzędzie. Musisz połączyć siły i swoją strategię oprzeć na zestawie działań reklamowych. W tym celu koniecznie skorzystaj z różnych kanałów marketingu online, które przedstawiliśmy w naszym kompendium dla sprzedawców.

W e-booku znajdziesz odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • W jaki sposób pozycjonować sklep internetowy?
  • Jak poprzez marketing treści zachęcać do zakupu?
  • Które formy płatnej reklamy wybrać do reklamy e-sklepu?
  • Jak wykorzystać Social Media do promocji produktów i usług?
  • Dlaczego warto korzystać z platform sprzedażowych?
  • Jak pozyskać nowych odbiorców dzięki kampanii mailingowej?

W kolejnych rozdziałach specjaliści e-commerce zaprezentowali narzędzia pomocne
w budowaniu pozycji Twojej marki w Internecie. Wiemy bowiem, że zdobycie widoczności w sieci i dotarcie do klientów wymaga użycia różnych kanałów online. Zapoznaj się z naszym e-bookiem i zwiększ swoją szansę na skuteczną promocję Twojego sklepu internetowego.

Zapraszamy do lektury!

Źródła:

[1] Gemius. E-commerce 2021

[2] Izba Gospodarki Elektronicznej | Raport „Co (u)gryzie e-commerce?” – 21 wskazówek dla e-commerce na 2021 rok (eizba.pl)

[3] Verizon: Top Blogging Statistics I 45 Reasons to Blog

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here