Jak prowadzić SEO lokalne? – checklista działań w pigułce do pobrania

0
679

 

Działasz na lokalnym rynku i chcesz pozyskać klientów w okolicy? Postaw na lokalne SEO. Jeśli jednak zagadnienie to wydaje Ci się skomplikowane, a dodatkowo nie masz czasu zgłębiać tematu, przygotowaliśmy dla Ciebie proste rozwiązanie – materiał w formie przejrzystej checklisty, dzięki której szybko odkryjesz tajniki lokalnego pozycjonowania. Treści zostały opracowane z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą dotrzeć do klientów na lokalnym rynku, a także wszystkich osób, które chcą dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania lokalnego. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co dokładnie znajdziesz w materiale.

Czym właściwie jest SEO lokalne?

SEO lokalne nie różni się w dużej mierze od tego tradycyjnego, jednak do całego procesu trzeba podejść trochę inaczej. SEO lokalne polega na podjęciu działań optymalizacyjnych na stronie, tak by znalazła się ona na najwyższych pozycjach na zapytania związane z konkretnym obszarem – zwykle mówiąc o obszarze, chodzi o miasto, ale może być to także dzielnica czy nawet całe województwo.

SEO lokalnym powinny zainteresować się firmy, które prowadzą działalność stacjonarnie na danym obszarze. Z pewnością często szukasz usług jak najbliżej siebie? Podobnie robią Twoi klienci, którzy chcą skorzystać z oferty najbliższego fachowca czy lokalnego sklepu.

Czym charakteryzują się zapytania lokalne? Są to zapytania, których celem jest znalezienie usług w okolicy użytkownika. Wiele osób szukających oferty dostępnej w danym mieście, by uzyskać jak najbardziej trafny wynik, wpisuje w wyszukiwarkę frazę wraz z lokalizacją, np. „fryzjer Kraków”. Warto jednak pamiętać, że nawet wpisanie samej frazy „fryzjer” powinno skierować użytkowników do najbliższego punktu w okolicy. Dzieje się tak dzięki funkcji geolokalizacji, czyli dopasowaniu lokalizacji użytkownika na podstawie adresu IP lub historii dotychczasowego wyszukiwania.

Przeczytaj również:  Google indeksuje Tweety w wynikach wyszukiwania!

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Zastanawiasz się, do jakich branż jest właściwie skierowane pozycjonowanie lokalne? Wybór jest szeroki. Na promowaniu biznesu na okolicznym rynku powinny się skupić wszystkie firmy, które prowadzą stacjonarną działalność w określonej dzielnicy, mieście czy województwie, m.in.:

  • firmy z branży beauty – salony fryzjerskie, kosmetyczne,
  • lokale gastronomiczne – restauracje, pizzerie,
  • hotele, pensjonaty,
  • kwiaciarnie,
  • warsztaty samochodowe,
  • specjaliści prowadzący swoje warsztaty, gabinety czy biura, np. stolarz, dentysta, adwokat.

SEO lokalnym powinny zainteresować się w szczególności firmy działające w większych miastach, w których konkurencja jest bardzo duża.

Jakie informacje o Twojej firmie powinny znaleźć się w sieci?

Jeśli chcesz lokalnie wypromować swoją firmę, musisz zadbać o dostępność kilku ważnych informacji, które powinny znaleźć się w Internecie. Podstawą jest aktualna oraz rzeczywista nazwa firmy, jej adres, numer telefonu czy godziny otwarcia. Poza tym warto zamieścić dokładny opis Twojej firmy i oferty, a także zdjęcia.

Nie wiesz, gdzie umieścić te wszystkie dane? Zastanawiasz się, jakie możliwości daje Google Moja Firma i kto może z nich skorzystać? Czy, żeby założyć wizytówkę, musisz mieć adres fizyczny? Co w przypadku firm, które nie obsługują klientów twarzą w twarz? My znamy odpowiedź na te i inne pytania. W tym celu zebraliśmy fachową wiedzę i na tej podstawie przygotowaliśmy materiał w formie przejrzystej checklisty.

Przeczytaj również:  Kanibalizacja słów kluczowych – czym jest i jak jej zaradzić?

 

Kliknij, by pobrać bezpłatną checklistę

 

SEO lokalne w pigułce – co znajdziesz w materiale?

W jednym miejscu umieściliśmy wszystkie ważne informacje przedstawione w prosty i jasny sposób. Poza podstawową wiedzą na temat danych o lokalizacji, a także pomocnym przewodnikiem po uprawnieniach dotyczącym posiadania wizytówki Google Moja Firma, w materiale znajdziesz informacje na takie tematy jak:

Co powinna zawierać Twoja strona? Od unikalnych treści zawierających wezwania do działania (CTA) i dane kontaktowe,  przez linkowanie i poprawne meta dane, po wysokiej jakości zdjęcia z tagami ALT. Z naszego materiału dowiesz się, jakie są niezbędne elementy każdej dobrej strony WWW. Ponadto odkryjesz, na jakie aspekty techniczne musisz koniecznie zwrócić uwagę.

Jak zadbać o lokalny wizerunek? Zastanawiasz się, jak Twoja firma jest postrzegana na rynku? Dzięki nam dowiesz się, jak zoptymalizować swój lokalny wizerunek. Z pewnością pomocna okaże się lista, w której przedstawiliśmy wszystkie niezbędne kroki, jakie powinien podjąć przedsiębiorca – od aktywnego pozyskiwania opinii, po ich dokładną analizę. Koniecznie sprawdź, czy prowadzisz już takie działania w swojej firmie. Jeśli nie, czym prędzej wprowadź je w życie i zadbaj o PR firmy.

Przeczytaj również:  Na czym polega migracja strony internetowej?

Dlaczego warto być w katalogach firm? Obecność firmy w profesjonalnych bazach to podstawa. Katalogi NAP publikują nie tylko podstawowe dane kontaktowe, ale także opis działalności, dzięki czemu ułatwiają dotarcie do klientów na lokalnym rynku. W jakich katalogach warto się znaleźć? W materiale znajdziesz listę najlepszych z nich.

Czym jest marketing hiperlokalny? Z naszego materiału dowiesz się, czym dokładnie jest marketing hiperlokalny oraz jak zrozumieć swój rynek i konkurencję. Odkryjesz, czym różnią się zwykłe słowa kluczowe od tych lokalnych, a także jakie działania podjąć, by wyprzedzić swoich konkurentów. Powodzenia na lokalnym rynku!

e-book SEO lokalne od A do Z
3/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here