Google My Business dołącza wideo do zdjęć w wizytówkach przedsiębiorców!

4
5232

Google My Business wideo

W Google Moja Firma wideo od tej pory będzie równorzędnym do zdjęć sposobem ubogacenia swojej wizytówki w Internecie. Allyson Wright z zespołu Google My Business powiadomiła, że zakończona sukcesem faza testów oznacza uruchomienie filmików przy wizytówkach firm.

“Oficjalnie uruchamiamy filmy w sekcji Zdjęć w Google Moja Firma. Przedsiębiorcy mogą oglądać filmy dodane przez klientów oraz przesyłać promocyjne materiały wideo dotyczące ich biznesu” – powiedziała.

Filmiki – nie filmy – ponieważ obowiązuje ograniczenie do 30 sekund ładowanej treści video, a publikacja materiałów może Google’owi zająć do 24 godzin od momentu przesłania. Mimo to żadne ograniczenia nie są w stanie zrazić przedsiębiorców – dobrze wiedzą, jak skutecznym narzędziem komunikacji z klientami jest krótki filmik.

W dobie kultury obrazkowej i wysokiej konkurencji branżowej filmiki utrzymują miano skutecznego i atrakcyjnego wizualnie narzędzia reklamy. Co więcej – raz a porządnie zrobiony filmik krąży w Internecie i pracuje dopóki sami nie zdecydujemy się go usunąć – o ile w ogóle zamierzamy kiedykolwiek to zrobić. Nawet proste filmiki przygotowane w programach prezentacyjnych przyciągają uwagę, wzbogacają wizytówkę oraz przekładają się na wyższy współczynnik konwersji.

Przeczytaj również:  Kiedy najlepiej publikować materiały na YouTube? Analiza 2023

Obsługa video w panelu Google My Business jest banalnie prosta – w zakładce „Zdjęcia” dodano kategorię „Video”. Po kliknięciu na nią filmik wystarczy przeciągnąć w obszar roboczy – dokładnie tak samo jak w przypadku dodawania zdjęcia – albo kliknąć „Opublikuj filmy”. Co ciekawe – filmy mogą przesyłać również klienci – Google zastosował tu dokładnie te same zasady, co w przypadku zdjęć.

Przedsiębiorcy zacierają ręce i szykują prezentacje produktów i oferty w formie wideo – natomiast Ci, którzy posiadali dotychczas takie filmiki – przesyłają je na swoje konto w Google Moja Firma i cieszą się z ich zasięgu oddziaływania.

e-book 18 wskazówek, które rozwiną Twój kanał na YouTube
5/5 - (3 votes)

4 KOMENTARZE

    • Allyson Wright – Community Manager Google My Business poinformowała o tej funkcjonalnosci w styczniu tego roku. Wcześniej przeprowadzane były co prawda testy, ale ogólnodostepne dodawanie filmików w Google Moja Firma mamy dopiero od stycznia 2018.

    • Super sprawa, uatrakcyjniająca profil. Skoro Google dopiero w styczniu wprowadził filmiki, to czy może ich wymagać? Może co najwyżej wymagać od nich – żeby były krótsze niz 30 sekund :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here