Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera?

0
137

Blog_WeNet_sztuczna_inteligencja

Jedni na myśl o sztucznej inteligencji czują podekscytowanie, inni wręcz przeciwnie – paniczny strach. Jedno jest pewne: AI już jest z nami, a to, czy będzie nam sprzyjać, w dużej mierze zależy od nas samych. W tym artykule przyjrzymy się generatorom tekstów AI i zastanowimy się, czy warto z nich korzystać. A jeśli tak, to – w jaki sposób. 

Jak działa generator treści AI? 

Sztuczna inteligencja już rewolucjonizuje wiele dziedzin naszego życia: od pracy, przez edukację, po rozrywkę. Umiemy tworzyć maszyny i programy, które potrafią uczyć się samodzielnie na podstawie dostępnych danych, np. polecić nam film na HBO, sugerując się naszymi dotychczasowymi wyborami. 

W biznesie na przykład firmy wykorzystują sztuczną inteligencję na stronach internetowych do obsługi czatu na żywo, który błyskawicznie odpowiada klientom na najczęściej zadawane pytania. 

Tak więc sztuczna inteligencja jest w stanie zautomatyzować wiele procesów.  

W podobny sposób działają generatory treści. Wpisujesz kluczowe wytyczne: jakiego tekstu potrzebujesz (np. tytuł, temat, kategorię, słowa kluczowe), a AI (czyli sztuczna inteligencja – artificial intelligence) generuje akapity unikalnego tekstu. Brzmi genialnie? Niestety, w praktyce wciąż bywa różnie.

WWW_wiekszy

Czy darmowy generator treści zastąpi człowieka?  

Generator stworzy dla Ciebie tekst, jednak bez redaktorskiego oka się nie obędzie. AI wciąż popełnia wiele błędów. Dlatego po wygenerowaniu treści trzeba uważnie ją przejrzeć: poprawić interpunkcję, literówki, błędy stylistyczne, logiczne czy nieprawdziwe informacje. 

Liczba błędów zależy od jakości programu. Darmowe generatory zazwyczaj działają gorzej od tych płatnych. Jednak warto brać pod uwagę fakt, że postępy w tym obszarze bywają zaskakująco dynamiczne. Niemniej: na razie mówimy raczej o pomocy przy tworzeniu tekstów niż o zastąpieniu copywriterów i redaktorów przez AI

Na niedawno zakończonej konferencji I love Marketing&Technology o sztucznej inteligencji mówiono z nadziejami i obawami. Szczególnie podkreślano jeden aspekt – sztuczna inteligencja jest pozbawiona emocji, a to w procesie tworzenia angażujących treści może mieć niemałe znaczenie. 

Czy treści tworzone przez AI wspierają SEO? 

Jak to zwykle w przypadku SEO bywa – sprawa nie jest do końca jasna: 

  • Z jednej strony generatory potrafią tworzyć teksty z odpowiednią gęstością słów kluczowych związanych z tematem wpisu lub artykułu. A to ma pozytywny wpływ na pozycję witryny w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. 
  • Z drugiej natomiast przy okazji wdrażania świeżej aktualizacji Google Helpful Content mówi się o tym, że treści generowane przez sztuczną inteligencję będą oceniane niżej przez algorytmy. A to znowu faworyzuje unikalne treści tworzone przez profesjonalnych copywriterów. 

Zamów budowę strony!

Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera? Podsumowanie 

Sztuczna inteligencja może być przydatnym narzędziem do generowania treści. Szczególnie gdy potrzebujemy dużej liczby tekstów w krótkim czasie (wpisów blogowych, artykułów, metadanych czy postów). 

Nie liczmy jednak, że generator treści zrobi za nas całą robotę. 

Może być przydatnym pomocnikiem, ale nie zawsze zrozumie kontekst i stworzy tekst, o który go prosimy. Czasami trzeba dopisać część artykułu samodzielnie, albo wprowadzać sporo zmian w wygenerowanym tekście, a to bywa bardziej czasochłonne niż samodzielne pisanie od zera. 

Zdarza się też, że AI popełnia rażące błędy, przykładowo: korzystając z niewłaściwych danych, wygeneruje tekst, w którym Koloseum będzie znajdowało się w Paryżu. A taka informacja mogłaby zdeklasować stronę w oczach czytelników. 

Tak więc optymizm jest wskazany, jednak w granicach rozsądku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here