Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? 5 przydatnych narzędzi

1
98

Keywords_Blog_WeNet

Czy wiesz, że słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów działań SEO? Dzięki keywords użytkownicy trafiają na Twoją stronę po wpisaniu konkretnych haseł. Ponadto słowa kluczowe pozwalają algorytmom Google ocenić, na jaki temat publikujesz treści. Dowiedz się, jakich narzędzi używać do wyszukiwania słów kluczowych i dlaczego właśnie z wymienionych warto skorzystać.

  • Senuto
  • Semstorm
  • SEMrush
  • Ahrefs
  • Google Trends

Senuto

senuto

Działające od 8 lat Senuto to bardzo dokładne narzędzie, z którego na co dzień korzysta wielu specjalistów SEO. Umożliwia wyszukiwanie słów i ich analizę. Dodatkowo pokazuje pytania związane z daną frazą, a także słowa zależne oraz grupy słów.

Po wpisaniu interesującego Cię słowa kluczowego w wyszukiwarkę Senuto dowiesz się m.in., jaka jest jego średnia miesięczna liczba wyświetleń, w jakich miesiącach najczęściej jest wpisywane i ile wynosi CPC, czyli tzw. koszt kliknięcia. Dzięki możliwości filtrowania precyzyjnie wybierzesz frazy związane z Twoją działalnością.

SEO_pozycjonowanie_750x200 Przykład: dla frazy „słowa kluczowe” najczęstsze pytanie to: „Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego”. Średnio 170 wyszukiwań w miesiącu. Najczęściej ta fraza wyszukiwana jest w czerwcu.

Ponadto Senuto umożliwia analizę widoczności strony internetowej na słowa kluczowe związane z branżą. W tym narzędziu sprawdzisz także, jak wygląda widoczność Twojej strony WWW na tle konkurencji.

SEMSTORM

semstorm

Innym przydatnym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych jest SEMSTORM. Po podaniu interesującej Cię frazy, a także państwa i miasta narzędzie wyświetli wyniki podzielone na 5 grup: proste podpowiedzi, słowa z przyimkami, pytania, video oraz lista słów kluczowych (w kolejności alfabetycznej).

W SEMSTORM możesz także przeanalizować swoją stronę internetową pod kątem słów kluczowych, na które jest najczęściej wyświetlana przez użytkowników. Dzięki temu dowiesz się, jakie frazy przynoszą największy ruch, a co za tym idzie – jakie słowa kluczowe są najbardziej opłacalne.

Podobnie jak w narzędziu opisanym wyżej SEMSTORM pozwala analizować konkurencję. Na przykład poznasz listę wspólnych fraz, ale także te, na które konkurencja się wyświetla, a u Ciebie one nie występują. To gotowe pomysły na nowe artykuły lub rozwinięcie już opublikowanych.

Przydatnym dodatkiem do SEMSTORM są narzędzia treści, które po skopiowaniu tekstu wskażą ewentualne błędy językowe, zasugerują poprawki, a także ocenią artykuł pod kątem SEO.

 

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>

 

SEMrush

semrush

Kolejnym narzędziem wartym uwagi jest SEMrush. Daje podobne możliwość jak poprzednie propozycje. Czyli umożliwia monitorowanie i analizę słów kluczowych na Twojej stronie, ale także na stronach konkurencji. Dzięki temu świetnie nadaje się do budowania strategii wyboru fraz oraz tworzenia skutecznych treści, które będą przyciągać odbiorców.

SEMrush to cenne wsparcie podczas audytu strony WWW. Poza słowami kluczowymi pozwala przeanalizować także linki. W ten sposób poznamy ich strukturę i parametry. Dla wielu SEO-wców i twórców treści to jedno z kluczowych narzędzi podczas codziennej pracy.

Ahrefs

ahrefs

Ahrefs to kolejne przydane narzędzie na naszej liście. Przyda się do szczegółowej analizy linkowania na stronie, ale oczywiście również do sprawdzenia popularności słów kluczowych w wyszukiwarkach: od Google, przez YouTube, po Binga. Umożliwia także analizę widoczności witryny, ruchu organicznego oraz wskaże subiektywną wartość Twojej domeny.

Dzięki Ahrefs poznasz potencjał konkretnych słów kluczowych, liczbę kliknięć oraz współczynnik CPC. Narzędzie podpowiada bardziej opłacalne frazy związane z wyszukiwaną przez Ciebie frazą. W ten sposób trafniej dobierzesz słowo kluczowe do swojego artykułu.

Google Trends

Logo-Gtrends

Na koniec narzędzie sygnowane logo najpopularniejszej wyszukiwarki. Google Trends pokazuje, jakim zainteresowaniem wśród użytkowników cieszyła się dana fraza w wyznaczonym ujęciu czasowym oraz w jakim regionie była najczęściej wyszukiwana. W ten sposób dowiesz się, czy słowo kluczowe, które Cię interesuje, zyskuje na popularności, czy może traci.

W porównaniu do innych przedstawionych narzędzi Google Trends jest nieco uboższe, ponieważ pozwala tylko na pobieżną analizę, bez pogłębionych statystyk. Jednak może okazać się wyjątkowo przydatne w sytuacjach, w których musisz działać szybko lub gdy dopiero poznajesz zagadnienia związane z wyszukiwaniem słów kluczowych.

Narzędzia do analizy słów kluczowych – podsumowanie

Podczas wybierania słów kluczowych możesz kierować się intuicją, ale to jak rzucenie do tarczy przy zgaszonym świetlne. Obecnie wiele narzędzi umożliwia precyzyjną analizę, która pozwoli Ci trafiać w sedno.

Nie wiesz, które narzędzie wybrać? Wiele firm oferuje darmowe wersje próbne. Po sprawdzeniu kilku najlepszych rozwiązań będziesz wiedział, na jakim narzędziu Ci się najlepiej pracuje i które współgra z Twoimi potrzebami.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here