10 trendów w Social Media na rok 2020! Cz.1

1
1961

10_trendow_w_Social_Media_na_rok_2020

Chcesz odnieść sukces albo przynajmniej poprawić swój wizerunek w Social Mediach w 2020 roku? W takim razie nie pozostaje Ci nic innego, jak przyswoić sobie kilka przydatnych informacji na temat prognozowanych na ten rok trendów. Jak prowadzić swoją markę w kanałach społecznościowych, na jakich wartościach i działaniach się skupić, a co włożyć między książki i uznać za nieprzydatne?

W tym oraz kolejnym artykule przedstawimy 10 trendów na 2020 rok!

1. Relacja + Społeczność + Doświadczenie

Tak naprawdę ten trend sprowadza się do podstaw, od których wyszli założyciele i pomysłodawcy Social Mediów, czyli kontakty i relacje międzyludzkie. I tak – jeden z największych trendów na bieżący rok mówi, że to nie produkty i usługi, na których powinniśmy się skupić ukierunkowując swoje działania w Social Mediach, lecz klient i relacja z nim. Wszystkim prowadzącym profile marek, odpowiedzialnym za strategie, którzy nieco za bardzo zagalopowali się w swoim myśleniu i działaniu radzi się, aby zrobili dwa kroki wstecz i zaczęli od podstaw.

Kim są odbiorcy, klienci, obserwatorzy ich marek? Jakie są ich zainteresowania i wyzwania? Profil marki musi być naprawdę „social”, czyli relacyjny, oparty na kontakcie marki z klientem, wymianie informacji, angażującej dyskusji w komentarzach itp. Dobrym pomysłem jest założenie przez markę np. grupy tematycznej na Facebooku i aktywny udział w dyskusji. Obserwator powinien wiedzieć, że po drugiej stronie jest osoba, która np. odpisze mu na komentarz czy w inny sposób zareaguje na jego aktywność.

Przeczytaj również:  Nowości w mediach społecznościowych. O czym warto wiedzieć?

„Ludzie szukają relacji i więzi z firmami i markami, które czują się częścią ich społeczności” – mówi Mary Davies, Prezydent Beanstalk Internet Marketing.”

2. Wiarygodny influencer

Z dobrodziejstw influencer marketingu korzysta obecnie coraz więcej firm. Pomysł, aby zaangażować „znane twarze” do promocji swoich usług czy produktów jest dobry i zapewne dla reklamodawców opłacalny pod warunkiem, że ów influencer został trafnie wybrany, a cała strategia reklamowa z wykorzystaniem jego wizerunku bardzo dobrze przemyślana i zaplanowana. Nie ma miejsca na „twarze” z przypadku, bo przekaz reklamowy staje się wówczas niewiarygodny.

„Twarz marki” musi się świetnie integrować z założeniami kampanii, a także znać misję i wartości firmy. Rolą firmy jest szczegółowe „zbriefowanie” influencera w zakresie całej kultury organizacyjnej firmy. Promocja produktu to jednocześnie promowanie całej firmy i tego, co reprezentuje. Wspomniałam powyżej, że influencer marketing może dobrze zagrać, jeśli jest autentyczny i szczery, ale… może też przynieść więcej szkody niż pożytku, a nawet ogromne straty finansowe. Firmy przepalają ogromne budżety na fałszywych obserwatorach w Social Mediach.

3. Różnorodność

Social Media lubią różnorodność, tak jak użytkownicy Social Mediów lubią różnorodne platformy Social Media. Co to oznacza dla firm? Zamiast prowadzić działania np. reklamowe tylko na Facebook’u warto skorzystać także z dobrodziejstw innych platform. Poleganie tylko na jednym kanale społecznościowym bywa także ryzykowne… W dobie, kiedy regularnie korzystamy z tak wielu aplikacji, platform i serwisów – ograniczanie się tylko do jednego medium jest nielogiczne.

Przeczytaj również:  Odznaczenie Lider wśród fanów na Facebooku ma już rok! Przypominamy, czym jest to wyróżnienie

Wśród użytkowników są Ci, którzy z Facebooka korzystają najczęściej, ale też i tacy, którzy zdecydowanie bardziej preferują Instagrama, czy np. coraz bardziej popularnego Tik-Toka. Każda platforma ma w sobie jakiś potencjał i dużym błędem byłoby zignorowanie tego faktu. O potencjale marketingowym Tik-Toka pisaliśmy jakiś czas temu.

trendy_Social_Media_20204. Nie bądź nudny, bądź kreatywny!

Nuda na profilu marki w Social Media to jego rychły koniec. Czy ktoś obserwuje fanpage marki kabanosów albo masła (naprawdę istnieje!), bo lubi kabanosy lub masło, czy też może dlatego że znajdzie na nim ciekawy i nietuzinkowy kontent? Przykład z rodzinnego podwórka to firma Krakus. Korniszony – właściwie nic specjalnego, ale treści? Bardzo oryginalne, zabawne i wpisujące się w RTM (real time marketing).

Social_Media_trendy2020

O tym, że stać Cię na coś więcej niż stockowe zdjęcia i że trzeba zadbać o atrakcyjność oraz identyfikację wizualną marki pisaliśmy jakiś czas temu. Niech Ci się nie wydaje, że możesz tak po prostu „rzucać” w swojego fana nudnymi reklamami! Bardzo szybko zacznie on odpierać Twoje ciosy i pójdzie tam, gdzie potraktują go nieco lepiej.

Przeczytaj również:  Nowości na TikToku. Testowanie dislike button dla komentarzy i dłuższe filmy

5. Pracownicy budują zaufaną markę

Szukasz nowoczesnych i oryginalnych narzędzi, wymyślasz chwytliwe hasła reklamowe, angażujesz wpływowe osobistości, a bardzo często proste i najlepsze rozwiązania masz pod ręką. Co to takiego? Twoi pracownicy! Pamiętaj, że to oni są Twoją siłą i mogą prawdziwie poświadczyć o rzetelności i wartościach Twojej marki czy organizacji. Dbaj o nich i angażuj w tworzenie treści na Twoje kanały społecznościowe – możesz z pomyśleć o zabawnych filmach wideo z ich udziałem, pisaniu artykułów czy prowadzeniu bloga. Takie działania wzbudzą zaufanie Twoich klientów. Form jest bardzo wiele więc pole do popisu i kreatywności jest bardzo duże.

Kolejne trendy w Social Mediach na 2020 rok już wkrótce na naszym Blogu!

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

1 KOMENTARZ

  1. Media społecznościowe to odkrycie naszych czasów, ale niestety niosą one za sobą tyle samo korzyści co zagrożeń. Trzeba więc nauczyć z się z nich korzystać, żeby nie wpływały negatywnie na satysfakcję z życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here