Jaka powinna być długość postów w Social Mediach? Przewodnik

0
127

Jaka_powinna_byc_dlugosc_postow_w_Social_Mediach_Blog_WeNet

Zastanawiasz się, jaką długość powinny mieć posty w mediach społecznościowych, aby wzbudzały zaangażowanie odbiorców? Dowiedz się, jaka jest optymalna liczba znaków dla poszczególnych portali. Sprawdź, czy Twoje posty nie są przypadkiem za długie albo za krótkie. Optymalizuj długość swoich treści, aby mieć większe szanse na zdobycie dużej liczby wyświetleń, komentarzy czy polubień. 

Spis treści

1. Długość posta na Facebooku
2. Długość posta na Instagramie
3. Długość posta na LinkedInie
4. Długość posta na Twitterze

Długość posta na Facebooku

Na ogół krótsze posty w Social Mediach zazwyczaj otrzymują więcej interakcji, takich jak komentarze czy polubienia. Użytkownicy wolą zwięzłe treści, z którymi mogą szybko i łatwo się zapoznać. 

Co ciekawe, Facebook umożliwia publikację wpisów, które zawierają nawet 60 tysięcy znaków! Limit więc jest tu spory. W praktyce jednak nikt nie zamieszcza aż tak długich tekstów z przyczyn oczywistych – przede wszystkim dlatego, że nikt by ich nie przeczytał.

Jaka jest optymalna długość posta na Facebooku? Mówi o tym badanie z 2016 roku, kiedy to BuzzSumo przeanalizowało ponad 800 milionów postów na Facebooku. Okazało się, że posty o długości mniejszej niż 50 znaków ,,były bardziej angażujące niż długie posty’’. Według innego bardziej precyzyjnego badania Jeffa Bullasa, posty liczące 80 lub mniej znaków zdobywają 66% wyższe zaangażowanie

Dlaczego krótsze posty są lepsze? Oto powody:

  • Facebook ucina dłuższe posty, zmuszając użytkowników do kliknięcia ,,Zobacz więcej’’, aby rozwinąć tekst i przeczytać całość. Kliknięcie zmusza do dodatkowego działania.
  • Dłuższe posty wymagają większej pracy mózgu, aby przetworzyć informacje, dlatego internauci wolą krótsze treści, w których konsumowanie nie trzeba wkładać aż tyle wysiłku.

Za optymalną długość posta uznaje się liczbę 40-80 znaków, jednak czasami ujęcie całego przekazu w takim limicie może być bardzo trudne. Zalecamy więc, aby zamiast trzymać się sztywno tego przedziału, zdać się na intuicję i podejść do sprawy rozsądnie. Najważniejsze jest to, aby dbać o zwięzłość komunikatu. Jeśli dwa słowa da się zastąpić jednym, zrób to. Stosuj też jasny i dynamiczny język, unikaj strony biernej.

Warto też tutaj wspomnieć o długości filmów publikowanych na Facebooku. Ostatnio największe zaangażowanie generują krótkie filmiki, które trwają od 30 do 60 sekund. Takie filmy są najczęściej oglądane do końca. 

Posty_w_Social_Mediach_dlugosc

Długość posta na Instagramie

Użytkownicy Instagrama oczekują głównie atrakcyjnych wizualnie obrazów i ciekawych materiałów wideo. Nie chcą przy tym czytać zbyt długich opisów. Większość osób szybko przewija swój instagramowy feed i zapoznaje się z podpisami tylko do postów, które są dla nich szczególnie interesujące. Limit opisów zdjęć na Instagramie to 2200 znaków, ale w rzeczywistości powinny one być znacznie krótsze i bardziej zwięzłe. Okazuje się, że optymalna długość posta na Instagramie to 125 znaków

Instagram daje też możliwość użycia do 30 hashtagów w jednym poście. Lepiej jednak nie używać ich aż tylu. Na początku upewnij się, że hashtagi, których używasz, są odpowiednie. Sprawdzaj przed publikacją, czy dany hashtag nie został zablokowany. Pamiętaj też, aby nie używać tych samych znaczników przez cały czas – w przeciwnym razie trzeba liczyć się z ryzykiem dostania shadowbana, czyli ukrytej blokady za łamanie regulaminu. Więcej o shadowbanie i przyczynach słabych zasięgów przeczytasz w artykule: Reguły gry w mediach społecznościowych – oto dlaczego tracisz zasięgi! 

Ilu więc hashtagów najlepiej używać? Optymalna liczba to od 3 do 6. Każdy z nich powinien mieć mniej niż 24 znaki. 

Mówiąc o Instagramie, nie sposób nie wspomnieć o relacjach (Instagram Stories) i Rolkach (Reelsach). Ludzie konsumują ten rodzaj treści o wiele szybciej niż inne, dlatego ważne jest, aby przykuć ich uwagę od razu. Optymalna długość relacji to 7 sekund. Rolka może trwać maksymalnie 90 sekund, ale zaleca się, aby była krótsza i trwała około 10-15 sekund. 

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >> 

 

Długość posta na LinkedInie

Na LinkedInie, tak samo, jak w przypadku wpisów w innych mediach społecznościowych, im krócej, tym lepiej. Zalecana długość posta to mniej więcej 100 znaków. Przycisk ,,Zobacz więcej’’ pojawia się  przy około 140 znakach. Inną zasadą jest to, aby trzymać się 25 słów lub mniej. 

Paul Shapiro, założyciel Search Wilderness, przeanalizował ponad 3000 postów na LinkedInie. Odkrył, że artykuły o długości od 1900 do 2000 słów osiągają najlepsze wyniki – zdobywają największą liczbę wyświetleń, polubień, komentarzy i udostępnień. Idealny przedział dla tytułów artykułów to zaś od 40 do 49 znaków. Tytuły o tej długości otrzymywały największą liczbę wyświetleń postów.

Na LinkedInie można też publikować filmy. Według LinkedIna najbardziej skuteczne reklamy wideo mają mniej niż 15 sekund. Jednak długość może być różna. W przypadku filmów, których celem jest budowanie świadomości marki, serwis zaleca, aby film trwał około 30 sekund.

Posty_w_Social_Mediach

Długość posta na Twitterze

Przez lata długość posta na Twitterze nie mogła przekraczać 140 znaków. W 2017 roku Twitter podwoił jednak ten limit. Od tamtej pory tweet (wpis na Twitterze) może liczyć maksymalnie 280 znaków. 

Okazuje się jednak, że najlepiej, jeśli tweet ma od 70 do 100 znaków. Dane Buddy Media pokazują, że wpisy, które zawierają mniej niż 100 znaków, otrzymują średnio o 17% wyższe zaangażowanie niż dłuższe tweety. Krótkie wpisy są łatwiejsze do przeczytania i zrozumienia.

Co do długości hashtagów, to według ekspertów Twittera najlepiej, jeśli hashtag liczy około 6 znaków. Według Vanessy Doctor z Hashtags.org najlepsze hashtagi to te złożone z jednego słowa lub kilku liter.  

Pamiętaj jednak, że przedstawione wyżej dane mają być dla Ciebie wyłącznie wskazówką. Nie musisz zawsze się do nich stosować. Ważne, aby Twoje przekazy w Social Mediach były zwięzłe, a przy tym też wartościowe. Testuj też, co u Ciebie najlepiej się sprawdza.

Potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu skutecznych treści i prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych? Chcesz docierać do większej liczby użytkowników? Skorzystaj z usług WeNet. Doradcy internetowi, którzy znają się na marketingu treści (Content Marketingu), pomogą Ci zdobyć rozpoznawalność w Internecie i kreować wizerunek Twojej firmy. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here