Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych? Wskazówki

2
1017

Kiedy_publikowac_posty_w_mediach_spolecznościowych

Media społecznościowe to dla większości firm idealne miejsce do promowania swoich produktów czy usług. Każda marka chce zatem dotrzeć za ich pośrednictwem do jak największej grupy odbiorców. Osoby, które odpowiadają za komunikację na Facebooku czy Instagramie często zastanawiają się, kiedy publikować swoje posty, by zwiększyć ich zasięgi i zaangażowanie użytkowników. W poniższym artykule odpowiemy na pytanie, jaki jest najlepszy czas na zamieszczanie treści w poszczególnych Social Mediach.

Spis treści

1. Od czego zależy czas publikacji w Social Mediach?

2. Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku

3. Kiedy publikować posty na Instagramie?

4. Kiedy publikować na LinkedInie?

5. Kiedy zamieszczać treści na Twitterze?

6. Kiedy dodawać filmiki na TikToku?

7. Klucz do sukcesu: testowanie

 

Od czego zależy czas publikacji w Social Mediach?

Na początku warto zaznaczyć, że odpowiedź na pytanie, kiedy najlepiej publikować posty, by uzyskać jak największe zaangażowanie swoich odbiorców, nie jest taka prosta i jednoznaczna. Każda platforma społecznościowa jest inna, dlatego sugerowany czas publikacji na Instagramie będzie inny niż na Twitterze. 

Jednak nie tylko rodzaj portalu ma wpływ na to, kiedy warto zamieszczać swoje posty. Tak naprawdę zależy to od wielu czynników, a przede wszystkim od rodzaju branży, oferowanych produktów czy usług oraz grupy docelowej. Najlepiej więc sprawdzaj w statystykach, w jakim czasie Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni.

Nie zapominajmy, że liczy się też atrakcyjność publikacji. Słaby, niskiej jakości content nie będzie miał siły przebicia, nawet gdy zostanie zamieszczony o optymalnej dla danego portalu porze. Koniecznie weź to pod uwagę podczas opracowywania swojej strategii działania w Social Mediach. 

Na rynku przeprowadzane są jednak badania, które pozwalają na określenie najlepszego czasu na publikację treści w poszczególnych kanałach. Dane te mogą być dla Ciebie dobrym punktem wyjścia przy planowaniu harmonogramu publikacji. Działanie zgodnie z panującymi obecnie trendami może pomóc Ci dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku?

Facebook nadal jest najczęściej używaną przez internautów i marketerów platformą społecznościową na całym świecie. Kiedy najlepiej zamieszczać tutaj treści? 

Według badań Sprout Social na Facebooku najlepiej publikować posty od wtorku do piątku. Najlepszym czasem może być wtorek o godz. 10:00 i w południe. Jak się okazuje, posty wtedy zamieszczone często docierają do większego grona odbiorców i wywołują największe zaangażowanie. Najgorszym dniem na publikowanie na Facebooku jest sobota.

Czas_publikacji_w_SoMe_Facebook

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >> 

 

Kiedy publikować posty na Instagramie?

Instagram jest dla internautów świetnym miejscem do odkrywania marek, produktów lub usług. Coraz częściej jest też używany do robienia zakupów. Warto więc tutaj promować własną firmę. 

Kiedy najlepiej publikować treści w aplikacji Instagram? Otóż jak się okazuje w poniedziałki o 11:00, wtorki i środy od 10:00 do 13:00 oraz czwartki i piątki o 10:00 i 11:00. Przy tym warto mieć na uwadze, że najlepszymi dniami na zamieszczanie postów na Instagramie są wtorki i środy. Najgorszym dniem jest zaś niedziela.  

Czas_publikacji_w_SoMe_Instagram

Kiedy publikować na LinkedInie?

LinkedIn różni się od Facebooka czy Instagrama. Jest to bowiem biznesowa sieć społecznościowa używana głównie przez przedsiębiorców, sprzedawców i rekruterów, którzy korzystają z niej często w trakcie pracy. 

Najlepszym czasem do dodawania postów na LinkedInie są wtorki od 10:00 do 12:00. Warto też tutaj publikować w środy i czwartki w podobnych godzinach. W godzinach wieczornych oraz w weekendy lepiej zrezygnować z publikacji z powodu małego zaangażowania odbiorców w tym czasie.

Czas_publikacji_w_SoMe_LinkedIn

Kiedy zamieszczać treści na Twitterze?

Użytkownicy Twittera przeglądają najnowsze wiadomości i tweety głównie w godzinach porannych. Serwis ten to bowiem dla wielu osób przede wszystkim źródło wiedzy na temat tego, co dzieje się w kraju i za granicą. 

Najlepszym momentem na zamieszczanie wpisów na Twitterze są poniedziałki, wtorki, środy, piątki i soboty o godz. 9:00. Na ogół najlepiej jednak publikować tutaj we wtorki i środy. Niedziela to dzień, kiedy lepiej tego nie robić.

Czas_publikacji_w_SoMe_Twitter

Kiedy dodawać filmiki na TikToku?

TikTok to w ostatnich latach najszybciej rozwijająca się platforma społecznościowa w Polsce i na świecie. Jej sukces wynika m.in. z tego, że krótkie treści wideo są dla internautów bardzo atrakcyjne i angażujące. Warto więc pomyśleć o aktywności na TikToku. Materiały tam zamieszczane szybko potrafią stać się viralami (popularnymi w Internecie treściami).

Zastanawiasz się, kiedy najlepiej dodawać filmy na TikToku? Według badań najlepszy czas to wtorki, środy i czwartki w godzinach od 13:00 do 15:00. Ogólnie jednak rzecz biorąc, spore zaangażowanie w aplikacji obserwuje się od wtorku do piątku w godzinach od 10:00 do 16:00.

Tak jak w przypadku większości portali, lepiej unikać publikacji w weekendy, zwłaszcza w niedziele. 

Czas_publikacji_w_SoMe_TikTok

Klucz do sukcesu: testowanie

Zebrane dane mogą być dla Ciebie cenną wskazówką na temat tego, kiedy warto publikować posty na poszczególnych portalach społecznościowych. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to uniwersalny przepis dla każdej marki. Tak jak zostało wspomniane na początku, wszystko zależy od Twojej branży i grupy odbiorców. 

Pamiętaj, że pierwszym krokiem do sukcesu w biznesie jest dokładne poznanie swojej grupy docelowej. Nie inaczej jest w przypadku wyboru czasu publikacji w Social Mediach. Znając zachowania i nawyki swoich odbiorców, można łatwiej stwierdzić, kiedy mają czas na przeglądanie treści w Internecie. 

Pamiętaj też, by się nie zniechęcać oraz nie przestawać testować i eksperymentować. To, co w przypadku danej marki się sprawdza, nie znaczy, że u Ciebie także musi. Być może okaże się, że Twoi użytkownicy są aktywni w mniej popularne dni. Nie dowiesz się, jeśli nie przetestujesz różnych możliwości. 

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań w Social Mediach? Chcesz docierać do większej liczby odbiorców? Jeśli tak, możesz skorzystać z usług doradców internetowych WeNet. Specjaliści przygotują dla Ciebie odpowiednią strategię i pomogą Ci promować Twoją firmę w Internecie. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. Wypełnij formularz kontaktowy, aby uzyskać bezpłatną wycenę. 

 

Źródło:

https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

2 KOMENTARZE

  1. Warto też dodac, że można publikować kilka razy tą samą treść. Bo posty nie zawsze docierają do wszystkich odbiorców. Raczej 10-30% to realny zasięg. Powtórzenie posta nie wpłynie negatywnie na tych, którzy go widzieli, a za to wpłynie pozytywnie na odbiór przez resztę ludzi, do których komunikat nie dotarł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here