Jakie są wymiary grafik do Social Mediów w 2022 roku?

0
931

Blog_WeNet_Google_wymiary_grafik_SM

Media społecznościowe pozwalają markom i firmom promować swoją ofertę, kreować pozytywny wizerunek oraz budować relacje z klientami. Ważne jest jednak, by treści tam publikowane były wysokiej jakości. Zadbaj też o estetyczne i profesjonalne zdjęcia czy grafiki. Kolejny raz zastanawiasz się, jakie są aktualne wymiary zdjęć na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie? Zapoznaj się z naszym przewodnikiem po rozmiarach obrazów w Social Mediach.

Dlaczego należy dbać o prawidłowy rozmiar grafik w Social Mediach?

Tak samo jak design firmowej strony WWW ważne są treści wizualne publikowane na profilach firm w mediach społecznościowych. Obrazy o wiele bardziej przyciągają uwagę odbiorców niż tekst. Powinny one być więc nie tylko atrakcyjne, ale też mieć prawidłowe wymiary i być wysokiej jakości. Dlaczego to takie ważne? Otóż dzięki publikacji grafik o odpowiednich rozmiarach:

  • unikniesz pikselizacji (deformacji/rozmycia) i rozciągania obrazu,
  • Twoje zdjęcia będą wyglądać profesjonalnie,
  • Twoi odbiorcy zobaczą całe zdjęcie – nieprawidłowy rozmiar może uciąć jego ważną część,
  • grafiki będą wyświetlać się dobrze zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych – zawsze pamiętaj jednak, aby przed publikacją przejrzeć profil na kilku urządzeniach, gdyż sposób wyświetlania jest różny w zależności od urządzenia.

marketing_lokalny_v1

Jakie są wymiary grafik na Facebooku?

Facebook dość często aktualizuje wymagane wymiary zdjęć, dlatego warto być na bieżąco. Najlepiej jest przesyłać obrazy o jak najwyższej jakości. Trzymaj się zaleceń od Facebooka, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. Poniżej znajdziesz wymagane rozmiary poszczególnych grafik.

Zdjęcie profilowe: 170×170 pikseli

Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku będzie wyświetlane w rozmiarze 170×170 pikseli na komputerze stacjonarnym, na smartfonach zaś jako 128×128 pikseli. Pamiętaj też, że zostanie ono wykadrowane do kształtu koła.

Cover photo (zdjęcie w tle): 851×315 pikseli (zalecane), rozmiar na pulpicie komputera: 820×312 pikseli, zaś rozmiar na smartfonie: 640×360 pikseli. Minimalny rozmiar cover photo to 400×150 pikseli. Idealny rozmiar pliku: mniej niż 100 KB.

Cover photo wydarzenia: 1200×628 pikseli

Wskazówki:

  • aby uniknąć kompresji lub zniekształceń, załaduj plik w formacie JPG lub PNG,
  • używaj zalecanych rozmiarów, aby uzyskać jak najszybszy czas ładowania,
  • zdjęcia profilowe i zdjęcia w tle z logo lub tekstem działają najlepiej, gdy są zapisane w formacie PNG,
  • zdjęcie w tle powinno być idealnie dopasowane – po załadowaniu zdjęcia nie przeciągaj go, aby zmienić jego położenie.
Przeczytaj również:  O czym i jak pisać na fanpage’u?

Rozmiary obrazów dla postów i zdjęć na osi czasu

Na oś czasu można dodać kilka różnych postów – pionowy, poziomy, kwadratowy czy post z linkiem. Poniżej ich wymiary.

Grafika pionowa: 640×960 pikseli

Grafika pozioma: 1200×900 pikseli

Grafika kwadratowa: 1200×1200 pikseli

Miniatura linku: 1200×628 pikseli. Zalecany rozmiar: 1200×630 pikseli. Minimalny rozmiar: 600×315 pikseli.

Rozmiary grafik na Facebook Stories: 1080×1920 pikseli

Facebook Stories zajmują cały ekran smartfona. Nie wybieraj obrazów o szerokości mniejszej niż 500 pikseli. W przypadku Stories z tekstem, rozważ pozostawienie 14% górnej i dolnej części bez tekstu. Dzięki temu Twój tekst czy CTA (wezwanie do działania) nie będą zasłonięte.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Wymiary grafik do kampanii reklamowych

Rozmiary grafik reklamowych na Facebooku zależą od miejsca wyświetlania reklamy (są to tzw. umiejscowienia). Poniżej znajdziesz wymiary dla poszczególnych umiejscowień.

Reklama w aktualnościach Facebooka: co najmniej 1080×1080 pikseli, a minimalny rozmiar to 600×600 pikseli.

Reklama w prawej kolumnie: min. 1080×1080 pikseli, a minimalny rozmiar to 254×133 pikseli. Pamiętaj, że są to reklamy przeznaczone tylko dla komputerów stacjonarnych.

Reklamy takie jak: artykuły ekspresowe, reklamy w wynikach wyszukiwania, reklamy na marketplace, wiadomości sponsorowane powinny mieć wymiar co najmniej 1080×1080 pikseli, a maksymalny rozmiar pliku ma wynosić 30 MB.

Reklamy na Facebook i Messenger Stories: min. 1080×1080 pikseli, a ich minimalna szerokość to 500 pikseli.infografika-facebook

Jakie wymiary mają grafiki na Instagramie?

Instagram początkowo obsługiwał wyłącznie kwadratowe zdjęcia, jednak teraz można też publikować na nim obrazy pionowe i poziome. Na tej platformie społecznościowej najważniejsze są proporcje. Zgodnie z rekomendacjami specjalistów najlepiej sprawdzają się pliki o szerokości 1080 pikseli i wysokości między 566 a 1350 pikseli (w zależności od tego, czy obraz jest poziomy czy pionowy).

Rozmiar zdjęcia profilowego na Instagramie: 320×320 pikseli. Weź pod uwagę to, że wymiary zdjęcia profilowego są w formacie kwadratowym, ale jest ono wyświetlane jako okrąg. Upewnij się więc, że elementy, które mają znaleźć się na zdjęciu, są wyśrodkowane, aby nie zostały wykadrowane.

Przeczytaj również:  Reklama display niejedno ma imię - formy reklamy graficznej w Internecie

Post kwadratowy: 1080×1080 pikseli

Portret: 1080×1350 pikseli

Grafika pozioma, szeroka (landscape): 1080×566 pikseli

Grafiki do Instagram Stories, IGTV oraz Rolki (Reels): 1080×1920 pikseli, proporcje 9:16

Tworząc Instagram Stories pamiętaj, by pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części obrazu bez tekstu. Zapobiegniesz w ten sposób zasłonięciu tekstu przez zdjęcie profilowe lub pole ,,Wyślij wiadomość’’.

Rozmiary grafik do reklam na Instagramie:

Pozioma: 1080×566 pikseli

Kwadrat: 1080×1080 pikseli

Minimalna szerokość: 320 pikseli, maksymalna szerokość: 1080 pikseli

Obsługiwane proporcje: od 1,91:1 do 4:5infografika-instagram

Jakie są rozmiary grafik na LinkedInie?

LinkedIn to platforma typowo biznesowa. Prowadzisz swój profil osobisty lub firmowy? Staraj się robić to w sposób profesjonalny, a publikując posty, trzymaj się zalecanych wymiarów grafik. LinkedIn obsługuje zdjęcia o rozdzielczości do 7680×4320 pikseli oraz pliki o rozmiarze do 8 MB. Najlepiej wgrywać jak największy plik, aby zabezpieczyć się na przyszłość.

Zdjęcie profilowe: 400×400 pikseli (zalecane)

Cover photo: 1584×396 pikseli (zalecane), proporcje 4:1, plik mniejszy niż 8 MB. Zdjęcia okładkowe są inaczej przycinane na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych. Sprawdź więc przed publikacją, jak wygląda Twój profil na obu rodzajach wyświetlaczy.

Rozmiary zdjęć na LinkedIn dla stron firmowych

Logo firmy: 300×300 pikseli

Cover photo: 1128×191 pikseli

Grafika w poście z linkiem (np. artykuł na blogu): 1200×627 pikseli

Podczas wklejania adresu URL, w podglądzie może pojawić się automatycznie wygenerowana miniatura wraz z tytułem artykułu lub strony. Można jednak dostosować grafikę do własnych potrzeb, wybierając swoje zdjęcie z komputera.

Grafika pionowa: 768×960 pikseli

Grafika kwadratowa: 1080×1080 pikseli

Rozmiary zdjęć dla reklam na LinkedIn

Treść sponsorowana, pojedyncze zdjęcie: 1200×627 pikseli (proporcje 1,91:1)

Karuzela: 1080×1080 pikseli

Jakie są wymiary grafik na YouTubie?

YouTube to doskonałe miejsce do promocji firmy i strony internetowej. Ważne są jednak nie tylko ciekawe treści wideo. Należy też zadbać o estetyczną i odpowiednią oprawę graficzną kanału. Oto wymiary grafik na YouTubie:

Zdjęcie profilowe: 800×800 pikseli

Baner/cover photo: co najmniej 2048×1152 pikseli. Minimalny obszar na tekst i logo bez obcinania to zaś 1235×338 pikseli.

Miniatura filmu: 1280×720 pikseli. Pamiętaj, że miniatura powinna być wyraźna, ostra i mieć duży kontrast. Jeśli znajduje się na niej tekst, należy zadbać o dużą czcionkę, która będzie dobrze widoczna także na urządzeniach mobilnych.infografika-you-tube

Przeczytaj również:  Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych w 2023 roku?

Wymiary grafik na Twitterze

Tweety, które zawierają obrazki, bardziej przyciągają uwagę i zdobywają więcej kliknięć, polubień i retweetów, niż te bez obrazków. Wywołują też więcej zaangażowania. Zadbaj więc o odpowiednie obrazy, które powinny być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też mieć odpowiednie rozmiary.

Zdjęcie profilowe: 400×400 (zalecane), minimalny rozmiar zdjęcia: 200×200 pikseli, maksymalny rozmiar pliku: 2 MB.

Cover photo: 1500×500 pikseli. Zdjęcia w tle są przycinane do proporcji 3:1. Należy pamiętać, że sposób wyświetlania zdjęć zmienia się w zależności od monitora i używanej przeglądarki.

Zdjęcia w postach: 1600×900 pikseli (zalecane). Minimalny rozmiar to 600 na 335 pikseli.

Zalecane proporcje obrazu to między 2:1 a 1:1 na komputerze oraz 2:1, 3:4 i 16:9 na telefonie komórkowym. Obsługiwane formaty na Twitterze to GIF, JPG i PNG. Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5 MB dla zdjęć i GIF-ów publikowanych z aplikacji mobilnej oraz do 15 MB przy publikacji przez stronę internetową.

Promuj swoją firmę

Wymiary grafik na TikToku

TikTok coraz bardziej zyskuje na popularności, a właściciele firm coraz chętniej wykorzystują go jako narzędzie marketingowe. Chcesz zacząć działać na TikToku?

Pamiętaj, że Twoje zdjęcie profilowe powinno mieć minimum 20×20 pikseli. Lepiej jednak wybierać zdjęcie o lepszej jakości. Rozmiar wideo natomiast to 1080×1920 pikseli. Idealny współczynnik proporcji dla filmów to 1:1 lub 9:16.

Wykorzystaj powyższe wskazówki dotyczące wymiarów grafik. Pozwolą Ci one działać w Social Mediach bardziej świadomie i publikować zdjęcia i grafiki, które będą zgodne z wymaganiami poszczególnych serwisów społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia w działaniach w mediach społecznościowych? Nawiąż współpracę z agencją marketingową WeNet. Specjaliści pomogą Ci promować Twój biznes w Internecie, budować wizerunek i docierać do większej liczby klientów.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here