Co to jest Social Media Optimization? Poznaj 6 kluczowych technik SMO

0
86

Co_to_jest_Social_Media_Optimization_Poznaj_6_kluczowych_technik_SMO

Prowadzisz biznes i chcesz pozyskać nowych odbiorców? Zgodnie z zasadą „bądź tam, gdzie Twoi klienci” musisz więc promować firmę w mediach społecznościowych. Jednak sama obecność na Facebooku, Instagramie czy Twitterze nie wystarczy. By zwiększyć widoczność swojej marki w sieci i dotrzeć do użytkowników Internetu, musisz zainwestować w Social Media Optimization. Jednak najpierw sprawdź, czym jest ta strategia i poznaj skuteczne techniki SMO, dzięki którym zbudujesz wartościowy ruch.

Social Media Optimization – co to jest?

Czy wiesz, że według najnowszych statystyk ponad 27 milionów Polaków korzysta z mediów społecznościowych[1]? Mówi to dużo o tym, jak ważnym krokiem jest stworzenie kanałów w Social Mediach dla biznesu. Prowadzenie marketingu na takich platformach jak np. Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat czy TikTok stanowi dziś właściwie konieczność zarówno dla drobnych przedsiębiorców, jak i wielkich korporacji. To prawdziwa wizytówka firmy w Internecie.

Obecnie wiemy już jednak, że sama obecność w mediach społecznościowych to za mało. Tylko dzięki aktywności oraz optymalizacji działań możesz zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci i dotrzeć do nowych odbiorców. Pomyśl więc przyszłościowo o swoim biznesie i sięgnij po narzędzie znane jako Social Media Optimization, czyli po jedną z najciekawszych strategii marketingu cyfrowego.

Czym jest SMO? To wszelkie działania, których celem jest z jednej strony dostosowanie witryny internetowej pod skuteczną aktywność w mediach społecznościowych, a z drugiej dopasowanie kont na tych platformach do potrzeb kierowania ruchu na firmowy serwis. Strategię tę można porównać do pozycjonowania. Jednak w tym przypadku optymalizacja dotyczy profili w Social Mediach, dzięki której możesz dotrzeć do większej liczby użytkowników z grupy docelowej.

WeNet_SM_z_OOH_2021_Białystok_Orchidea

Optymalizacja mediów społecznościowych firmy – korzyści

Skuteczna promocja biznesu powinna odbywać się na wielu różnych kanałach. Dlatego też tak ważna dla Twojej firmy jest strategia SMO, która skupia się na integracji działań w mediach społecznościowych z tymi na stronie WWW. Ma sprawić, że linkowanie do serwisu z kont w Social Mediach będzie niezwykle proste, a sama witryna pojawi się w dyskusjach oraz w wynikach wewnętrznych wyszukiwarek takich portali jak YouTube czy Facebook.

Zastanawiasz się, jakie korzyści wynikają z Social Media Optimization? Zacznij optymalizować media społecznościowe swojej firmy, a:

  • pozyskasz większy ruch na stronę internetową,
  • zwiększysz zainteresowanie ofertą wśród odbiorców,
  • dotrzesz do nowych użytkowników i zbudujesz społeczność,
  • zyskasz możliwość szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe,
  • pośrednio wpłyniesz na wzrost sprzedaży i zmniejszysz koszty reklamy,
  • zdobędziesz większą świadomość marki wśród użytkowników,
  • zbudujesz pozytywny wizerunek firmy w Internecie,
  • wzmocnisz efekty pozycjonowania strony WWW czy e-sklepu,
  • usprawnisz komunikację na linii odbiorcy-przedsiębiorstwo,
  • jeszcze lepiej poznasz oczekiwania i preferencje potencjalnych klientów.

Jak widzisz, SMO niesie za sobą wiele korzyści. Pamiętaj przy tym, że takie działania – podobnie jak optymalizacja SEO – to długofalowa i złożona strategia, która realizowana poprawnie może przynosić trwałe rezultaty.

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>

 

Techniki SMO – jak zoptymalizować profile w mediach społecznościowych? 

Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, większość marek popełnia błędy przy tworzeniu strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Duża część firm nie dokłada bowiem wystarczających starań, by odpowiednio zoptymalizować swoje profile na różnych platformach. Nie idź ich śladem! Przy tak ogromnej konkurencji, SMO pozwoli Ci poprawić konwersję i zwiększyć sprzedaż. Wystarczy, że wykorzystasz poniższe techniki Social Media Optimization.

1. Zoptymalizuj Social Media firmy pod kątem wyszukiwarki społecznościowej

Założenie konta na Instragramie czy Facebooku to nic trudnego. Pamiętaj jednak, że przy tworzeniu profilu dla firmy, musisz dołożyć wszelkich starań, aby uzupełnić go o wszystkie ważne informacje. Poza umieszczeniem danych kontaktowych zadbaj również o spójną komunikację na różnych portalach, dodaj zdjęcia oraz umieść klikalny link do swojej witryny.

Działania te wpłyną na generowany przez kanały społecznościowe ruch, tym bardziej, jeśli zoptymalizujesz firmowe konto pod kątem wyszukiwanych przez użytkowników haseł. W ramach działań SMO musisz więc umieszczać słowa kluczowe i frazy w postach, hasztagach czy zakładkach „O mnie”. Lepszą optymalizację pod kontem wyszukiwań zyskasz też, gdy opcje kontaktu z Twoją firmą będą spójne we wszystkich portalach.

2. Publikuj posty we właściwym miejscu i czasie

Sukces w mediach społecznościowych możesz osiągnąć np. poprzez publikację wysokiej jakości treści. Wpisy na firmowym koncie muszą być już nie tylko interesujące, ale należy udostępniać je w czasie, gdy jest najbardziej prawdopodobne, że zaangażują odbiorców. Musisz więc przeanalizować, kiedy Twoi odbiorcy korzystają z Social Mediów oraz przetestować częstotliwość wstawiania nowych wpisów. Więcej o tym, kiedy warto publikować posty przeczytasz pod tym linkiem.

Wykorzystaj SMO i opracuj strategię promocji treści. W tym celu dostosuj materiały do różnych kanałów oraz ustal optymalną porę publikacji i liczbę postów na każdej platformie.

3. Wykorzystaj Social Icons, czyli przyciski udostępniania treści

Jednym z najważniejszych działań w ramach SMO jest umieszczenie na firmowej stronie internetowej Social Icons. Są to przyciski, które umożliwiają udostępnienie wybranych treści w mediach społecznościowych. Oznacza to, że już za pomocą jednego kliknięcia użytkownik będzie mógł opublikować na swoim profilu konkretne materiały z Twojej witryny.social_icons

Przykład wykorzystania Social Icons na stronie blog.wenet.pl

Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że dedykowane przyciski zwiększają szansę na udostępnienie opublikowanej treści w witrynie przez odbiorców. A to pośrednio wpływa również na pozycjonowanie strony WWW i ranking w wyszukiwarce. Podobną rolę odgrywają widgety, które automatycznie przekierowują użytkownika do Twoich kont w SM. Dzięki nim w prosty sposób zyskasz również polubienia czy nowych obserwatorów.

social_media_widgety

Przykład strony (WeNet.pl) z umieszczonymi przyciskami do Social Mediów

4. Zoptymalizuj swoje linki

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że budowanie wartościowego profilu linkowego to podstawa optymalizacji SEO. Pozyskiwanie linków przychodzących to również ważny element Social Media Optimization. Chociaż odnośniki w mediach społecznościowych nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie, to ich obecność uwiarygadnia link building do Twojej strony i sprawia, że Google ocenia witrynę jako wartościową.

W ramach SMO:

  • sprawdź, czy kierujesz odbiorców do właściwych stron docelowych,
  • przygotuj atrakcyjne CTA (wezwania do działania) i opisy do klikalnych postów,
  • dodaj atrybuty UTM do udostępnianych linków, by śledzić liczbę kliknięć.

Pamiętaj również, aby umieszczać linki do konkretnych treści w postach i komentarzach.

5. Stosuj słowa kluczowe i hasztagi

Z pewnością na profilach swojej firmy w mediach społecznościowych publikujesz różnego rodzaju treści. Nie każdy wpis będzie miał taką samą rangę. Dlatego poza ogólną strategią publikacji, warto więc zadbać o optymalizację najważniejszych postów, w ramach której musisz:

  • dodać wezwania do działania,
  • uzupełnić opisy o słowa kluczowe i hasztagi,
  • wykorzystać elementy wizualne oraz interaktywne,
  • zachować równowagę pomiędzy promocją a budowaniem marki.

Dzięki przede wszystkim hasztagom oraz słowom kluczowym do Twoich postów będzie mogła dotrzeć dużo większa liczba użytkowników.

post

Przykład prawidłowo zoptymalizowanego postu na profilu WeNet Group na Facebooku

6. Zadbaj o UX strony internetowej

Wiesz już, że Social Media Optimization obejmuje zarówno działania w kanałach społecznościowych, jak i na stronie internetowej. W ramach SMO musisz na przykład zadbać o poprawę doświadczeń użytkownika z witryną. To zaś oznacza, że należy zoptymalizować witrynę zgodnie z zasadami UX (User Experience), aby była użyteczna, prosta w obsłudze, atrakcyjna, szybka w działaniu i bezpieczna.

Koniecznym krokiem jest również zadbanie o mobilną wersję strony WWW. Właściwe wyświetlanie się witryny na różnych urządzeniach i ekranach gwarantuje technologia RWD. Jest to o tyle ważne, że media społecznościowe przeglądamy przede wszystkim na smartfonach, a serwis dostosowany do urządzeń mobilnych ma większą szansę na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

SMO – jak zwiększyć ruch na stronie poprzez Social Media? Podsumowanie

Social Media Optimization to skuteczna strategia, która wpływa na wzrost świadomości Twojej marki w Internecie. Wymienione wyżej techniki, to tylko kilka spośród wielu działań, które możesz wdrożyć, aby dostosować stronę internetową do potrzeb promowania jej w mediach społecznościowych.

W ramach strategii SMO możesz wykorzystać również inne narzędzia np. systemy komentarzy czy rejestrację połączoną z profilem oraz różne kanały – Facebook, Instagram, YouTube itd. Dzięki optymalizacji połączysz użytkowników odwiedzających stronę oraz tych, którzy śledzą poczynania marki w mediach społecznościowych.

Jeżeli potrzebujesz pomocy, to możesz skorzystać z oferty agencji reklamowej WeNet. Już kilka działań specjalistów sprawi, że zbudujesz spójną i wielowymiarową kampanię reklamową. Wybierz pakiet, dzięki któremu promocja Twojej oferty w sieci będzie jeszcze efektywniejsza. Sprawdź również najnowsze trendy w Social Mediach i dowiedz się, jak angażować odbiorców.

 

Źródło:

[1] https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here