Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? 10 porad

0
150

Jak_zwiekszyc_zasiegi_na_Instagramie

Prowadzisz swój firmowy profil na Instagramie? Zapewne chcesz, aby Twoje posty docierały do jak największej liczby użytkowników. Ale jak to osiągnąć? Nie jest to takie łatwe, bo pojawia się coraz więcej twórców, którzy walczą o zainteresowanie. Ważne jest publikowanie atrakcyjnych i ciekawych dla Twoich odbiorców treści. Jednak to nie wszystko. Na co zwraca uwagę algorytm Instagrama? Jak zwiększać swoje zasięgi? Poznaj 10 wskazówek.

Spis treści:

  1. Publikuj Reelsy, czyli Rolki
  2. Dodawaj Instagram Stories, czyli relacje
  3. Używaj odpowiednich hashtagów
  4. Oznaczaj lokalizację
  5. Angażuj swoich odbiorców
  6. Bądź aktywny – odpowiadaj na komentarze i odkrywaj inne konta
  7. Publikuj regularnie i o odpowiednich porach
  8. Wykorzystuj treści swoich odbiorców
  9. Organizuj konkursy i nawiązuj współpracę z influencerami
  10. Postaw na działania płatne

 

Publikuj Reelsy, czyli Rolki

Instagramowe Reelsy cieszą się ostatnio bardzo dużym zainteresowaniem. Ludzie lubią bowiem krótkie materiały wideo, gdyż są one dynamiczne, angażujące oraz łatwe i przyjemne w odbiorze, a ich konsumowanie nie zajmuje dużo czasu. Poprzez Reelsy można łączyć edukację z rozrywką, a więc przemycać treści merytoryczne w ciekawy sposób. Warto też wykorzystywać Rolki do promowania firmowej oferty. 

Dzięki Reelsom można docierać do większego grona swoich obserwujących, ale także trafiać w sposób organiczny (bezpłatny) do innych osób. Użytkownicy w sekcji ,,Reels’’ szukają bowiem interesujących ich materiałów i w ten sposób odkrywają nowe konta. Nie korzystasz jeszcze z tego formatu? Czas najwyższy to zmienić! Zacznij nagrywać Reelsy i zwiększaj swoje zasięgi!

marketing_lokalny_v1
Dodawaj Instagram Stories, czyli relacje

Kolejnym formatem, który pozwala dotrzeć do większej grupy użytkowników, są relacje. Insta Stories wyświetlają się na samej górze, dlatego są częściej oglądane niż standardowe posty, które giną w Instagramowym feedzie. Ponadto relacje przyciągają uwagę i są bardziej angażujące. Warto dodawać do nich interaktywne naklejki, np. pytania, ankiety czy quizy. Dzięki nim możesz zbierać opinie od obserwatorów, aby ulepszać swoją ofertę. Relacje na Instagramie są też dobrym miejscem do pokazywania ludzkiej twarzy swojej firmy. W ten sposób zbudujesz zaufanie potencjalnych klientów i pozytywny wizerunek biznesu.

Używaj odpowiednich hashtagów

Hashtag to słowo kluczowe, które poprzedza znak # (np. #socialmedia). Hashtagi przypisują treści do danej grupy tematycznej. Można je obserwować, podobnie jak profil na Instagramie. Znaczniki pozwalają więc dotrzeć do zainteresowanych danych contentem osób. 

Ważne jest, aby używać odpowiednich hashtagów, które pozwolą dotrzeć nie tylko do obserwatorów, ale też do nowych użytkowników, którzy wyszukują treści po znacznikach. Dobieraj hashtagi, które będą dopasowane do Twojej marki i branży oraz będą opisywać to, co znajduje się na zdjęciu. Powinny być więc też dość szczegółowe. 

Używanie najpopularniejszych hashtagów nie jest już dzisiaj najlepszym pomysłem. Dlaczego? Otóż liczba zdjęć z takimi znacznikami jest ogromna, więc trudno się tutaj wybić – Twój post może zniknąć wśród innych i nie będzie zauważony. 

Warto mieć na uwadze, że Instagram blokuje niektóre hashtagi, wskutek czego nie można ich obserwować, a posty ze zbanowanymi znacznikami nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Unikaj więc ich, aby nie tracić zasięgów. Każdy hashtag możesz sprawdzić, wpisując go na Instagramie. Pamiętaj też, aby nie używać ciągle tych samych tagów, bo Instagram może to odczytać jako spam. Stwórz więc sobie gotową listę hashtagów i stosuj je naprzemiennie. 

przyklad_hashtagu

Oznaczaj lokalizację 

Hashtagi to nie wszystko. Jak jeszcze można zwiększyć zasięgi swoich wpisów na Instagramie? Otóż dzięki oznaczaniu lokalizacji. Użytkownicy wyszukują bowiem często zdjęć, które są zrobione w ich pobliżu lub w innych konkretnych miejscach. Lokalizację możesz dodawać zarówno w postach, jak i relacjach czy Reelsach. Warto wykorzystywać tę opcję. 

Angażuj swoich odbiorców

Im bardziej zaangażowana będzie Twoja społeczność, tym lepsze zasięgi zdobędziesz. Co zrobić, żeby zwiększyć liczbę interakcji, a więc komentarzy, udostępnień czy lajków? Przede wszystkim musisz publikować ciekawe dla Twoich odbiorców treści i wzbudzać emocje. Testuj różne formaty i dowiedz się, co najlepiej się sprawdza. 

Pamiętaj też, aby stosować CTA (Call To Action), czyli komunikaty, które skłonią Twoich odbiorców do wykonania określonego działania. Możesz np. zachęcić do obserwowania Twojego profilu. Przykład: ,,Zaobserwuj nas, aby nie przegapić atrakcyjnych promocji!’’. W ten sposób pokazujesz jeszcze korzyść.

Zadawaj też pytania, twórz serie Q&A, przeprowadzaj ankiety. Wykorzystuj wspomniane już naklejki w Instagram Stories. Twoi odbiorcy powinni czuć się ważni. Pokaż, że interesuje Cię ich zdanie, a będą chętniej się nim dzielić. O co możesz pytać swoich obserwujących? Na przykład o to, czy wolą darmową dostawę, czy konkretny rabat (jeśli prowadzisz e-sklep). Albo, jeśli masz zamiar wprowadzić nowy produkt, możesz spytać o opinię, jak on powinien wyglądać. Powodów do rozpoczęcia dyskusji jest mnóstwo. Postaraj się, aby Twoi odbiorcy na Instagramie zaczęli brać czynny udział w życiu Twojej firmy. 

Angazowanie_odbiorcow_na_Instagramie

Bądź aktywny – odpowiadaj na komentarze i odkrywaj inne konta

Aby algorytm promował Twoje treści, musisz pokazać swoją aktywność. Wchodź więc w interakcje z innymi użytkownikami. Szybko reaguj na komentarze pod swoimi postami. Nie tylko odpowiadaj na pytania, ale też dziękuj za opinie, zaczynaj dyskusje, zachęcaj do rozmowy. Im więcej komentarzy będą miały Twoje posty, tym lepiej. Nie zapominaj też o sprawnym odpowiadaniu na wiadomości prywatne! To także widzi i docenia algorytm Instagrama. 

Ponadto warto też wchodzić na inne konta i komentować wpisy. Wyszukuj użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Możesz zrobić to za pomocą hashtagów tematycznych. Obserwuj ich i zostawiaj pod zdjęciami wartościowe komentarze, pokaż swoje zainteresowanie lub wyraź pozytywną opinię i ciekawie ją uzasadnij. Istnieje szansa, że dzięki temu dany użytkownik odwiedzi też Twój profil i go zaobserwuje. Aktywność na Instagramie to klucz do budowania relacji oraz dobrych zasięgów.

Zasiegi_na_Insta

Publikuj regularnie i o odpowiednich porach

Dla algorytmu ważne jest też regularne dodawanie treści. Nie możesz pozwolić sobie na przerwy w publikacji. Częstotliwość dostosuj do swojej branży, wielkości profilu i grupy odbiorców. Klasyczne posty możesz dodawać rzadziej np. raz czy dwa razy w tygodniu. Relacje warto za to wrzucać nawet codziennie. Stworzenie pomysłowego Reelsa zajmuje trochę więcej czasu, więc częstotliwość publikacji dostosuj do swoich możliwości. Stwórz harmonogram i publikuj regularnie. Pamiętaj przy tym, że ważniejsza jest jakość niż ilość. 

Aby docierać do większej liczby odbiorców, należy też dodawać treści w odpowiednim czasie. Według badań Sprout Social na Instagramie warto publikować w poniedziałki o 11:00, wtorki i środy od 10:00 do 13:00 oraz czwartki i piątki o 10:00 i 11:00. Na ogół najlepszymi dniami są  wtorki i środy. Zgodnie z badaniami lepiej unikać publikacji w niedziele. Pamiętaj jednak, że są to tylko wskazówki. Sprawdzaj w statystykach, kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni i wtedy publikuj, aby mieć lepsze zasięgi.

Czas publikacji_w_SoMe_Instagram

Wykorzystuj treści swoich użytkowników

Kolejnym sposobem na angażowanie społeczności, a tym samym zwiększenie zasięgów jest User Generated Content. Chodzi tutaj o wykorzystywanie treści, które są tworzone przez innych ,,zwykłych użytkowników’’. Jeśli ktoś oznaczy Twoją firmę na zdjęciu, możesz taki post udostępnić np. w swojej relacji. Stosuj ten sposób, zwłaszcza gdy klient doda pozytywną recenzję Twojego produktu czy usługi. Takie treści są dla internautów bardziej naturalne, wiarygodne i przekonujące. Szybciej zapadają też w pamięć, ocieplają wizerunek marki i pomagają budować relacje.

Promuj swoją firmę

Organizuj konkursy i nawiązuj współpracę z influencerami

Jeśli chcesz zachęcić swoich klientów do dzielenia się treściami, możesz organizować konkursy. Ustal specjalny hashtag, którym uczestnicy będą oznaczać swoje zdjęcia – dzięki temu szybko i łatwo je odnajdziesz. Konkurs może być dobrym sposobem na dotarcie do nowych użytkowników i zwiększenie zasięgów. Powinien być jednak przemyślany i zgodny z prawem.

Sprawdź, jak zorganizować konkurs na Instagramie

Inną opcją jest współpraca z influencerami, którzy pomogą Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców i zdobyć nowych obserwujących. Musisz jednak wybrać odpowiednią osobę, która jest związana z Twoją branżą, wiarygodna i rzetelna. Obecnie panuje trend na mikro-influencerów, którym internauci ufają bardziej niż popularnym blogerom reklamującym wiele produktów. Ci mniej znani mają co prawda mniejszą liczbę followersów, ale ich społeczność jest bardziej przychylna i zaangażowana. Treści tworzone przez takich influencerów mają większą siłę przebicia i mogą przynieść lepsze efekty.

Postaw na działania płatne

Większe zasięgi możesz zdobyć oczywiście również dzięki działaniom płatnym, czyli reklamom. Reklamy można kierować do wybranej grupy docelowej. Możesz np. sponsorować wybrane posty, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników, którzy mogą być nimi zainteresowani. Wiele zależy tutaj jednak od wybranego targetowania oraz przeznaczonego budżetu. 

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych? Sprawdź ofertę WeNet. Doradcy internetowi przygotują dla Ciebie odpowiednią strategię i zrealizują działania promocyjne. Dzięki temu dotrzesz do nowych potencjalnych klientów i zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy.

 

Źródło:

https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here