4 sposoby na wzmocnienie marketingu małej firmy

0
248

4_sposoby_na_wzmocnienie_marketingu_malej_firmy

Co sprawia, że jedna firma z tej samej branży odnosi sukces, a inna nie radzi sobie najlepiej? Jeśli obie równie dobrze przykładają się do swojej roboty, różnicą zapewne jest – marketing. W dzisiejszym artykule przedstawię kilka sposobów na strategię marketingową dla małej firmy. Startujemy.

Jakie są najpopularniejsze strategie marketingowe wśród małych firm?

Amerykańska firma analizująca działania biznesowe CallRail poprosiła właścicieli małych przedsiębiorstw zatrudniających mniej niż 200 pracowników, aby podali strategie marketingowe, które są podstawą ich działalności.

Oto wyniki tegoż badania:

  • Media społecznościowe – 57%
  • Strona internetowa firmy – 49%
  • Marketing e-mailowy – 43%
  • Firmowy blog – 35%
  • Biuletyn – 32%
  • Strony typu landing page – 29%
  • Recenzje produktów lub usług – 28%
  • Program poleceń – 26%
  • Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) – 20%
  • Pay per Click – kampanie banerowe lub płatnych linków (PPC) – 17%
  • Działania „SEO lokalne” – 15%
  • Marketing szeptany – 6%
  • Inna forma – 1%

Co pierwsze rzuca się w oczy? Na pewno fakt, że sposobów na marketing internetowy jest naprawdę dużo. Królują tutaj Social Media, strony WWW i kampanie e-mail. Niepokojąco nisko natomiast plasują się działania SEO, które wzmacniają widoczność firmy w sieci. Można przypuszczać, że bierze się to z braku świadomości, na jakich zasadach działa obecnie wyszukiwarka Google i czym jest SEO.

Zostawmy to jednak na razie i przejdźmy do głównego tematu tego wpisu, czyli do 4 sposobów na wzmocnienie marketingu małej firmy.

1. Brak czasu i pieniędzy?

Wiadomo, że małe firmy nie są w stanie przeznaczyć tak wiele środków na marketing, jak giganci. Brak czasu i funduszy przeszkadza małym przedsiębiorcom w rozwijaniu polecanych strategii. Czas pochłania zarządzanie firmą, a koszty nie pozwalają na zatrudnienie dodatkowych pracowników.

Wydawałoby się, że prowadzenie profilu w Social Mediach (np. na Facebooku) to drobnostka. Jednak tworzenie angażujących i regularnie publikowanych postów wymaga czasu, energii i umiejętność, których często brakuje.

Okazuje się, że większość właścicieli małych firm wolałaby zając się zarządzaniem biznesem niż marketingiem.

Dlatego rozważ współpracę z agencją marketingową, która wprowadzi do Twojej firmy profesjonalne działania, a Ty zyskasz dodatkowy czas na priorytetowe obowiązki związane z prowadzeniem działalności. Wiadomo, wiąże się to z kosztami, ale jak pokazują statystyki – w finalnym rozrachunku to opłacalna inwestycja.

2. Bądź elastyczny i sprawdzaj trendy

Marketing wymaga kreatywności. Szczególnie w dzisiejszych czasach. Pokazały to ostatnie miesiące, w których wiele firm przeżywało kryzys. Aby przetrwać, musiały zmienić strategię działania.

Jednak metoda, która jest dobra teraz, za chwile może przejść do lamusa. Dlatego przedsiębiorcy, którzy stawiają na elastyczność i wciąż badają trendy – wygrywają z konkurencją. Wiedzą o nowych aplikacjach, aktualizacjach Google i formach reklamy.

Niestety, bycie na bieżąco również pochłania czas i energię. Często najlepszym rozwiązaniem w kryzysie jest zwrócenie się do profesjonalistów, którzy doradzą, jak wyjść z trudnej sytuacji i przekłuć ją w sukces, korzystając z najświeższych rozwiązań.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

3. Agencja marketingowa czy nowy pracownik?

Ze wspomnianego badania CallRail wynika, że 67% przedsiębiorców wolałaby współpracować z zewnętrzną firmą marketingową niż zatrudnić dodatkowego pracownika. Skąd taki wynik?

Często okazuje się, że zatrudnienie dodatkowego pracownika jest droższe (koszty rekrutacji, wdrożenie, szkolenia, ubezpieczenie, podatki, urlopy itp.). W dodatku nigdy nie masz pewności czy pracownik nagle nie zrezygnuje z pracy. Specjaliści z agencji natomiast zawsze są do Twojej dyspozycji i oferują swoje umiejętności i wiedze poparte doświadczeniem.

4. Działania długofalowe

Większość przedsiębiorców jest nastawiona na rozwój i osiąganie kolejnych sukcesów. I słusznie. Jednak, żeby mogły one nadejść, potrzebne jest wprowadzenie działań długofalowych, które zaowocują w przyszłości.

Na przykład działania polegające na tworzenie wartościowego content marketingu w postaci eksperckich artykułów czy materiałów wideo. Tego typu działania nie przynoszą korzyści w ciągu tygodnia. Aby uzyskać opinię eksperta w danej branży, potrzeba czasu. Trzeba przekonać do siebie internautów i udowodnić swoją wartość.

Kolejne aktualizacje Google udowadniają, że tworzenie wartościowych treści procentuje. Strony, które prezentują kompletne i pomocne materiały związane z daną branżą dominują w rankingach wyszukiwarek, przez co zyskują nowych odwiedzających.

Źródło statystyk: CallRail

 

Dowiedz się również, jak stać się autorytetem w swojej branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here