Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów? Bezpłatny e-book do pobrania

0
269

jak_pisac_tresci_na_strone_ebook

Czy wiesz, że użytkownik już w kilka sekund decyduje, czy chce dalej czytać tekst internetowy? To właśnie w tak krótkim czasie musisz przekonać czytelnika, aby pozostał na stronie WWW i zapoznał się z całym artykułem czy opisem. Zanim zaczniesz publikować nowe wpisy, to sprawdź najpierw, czym jest i jakie korzyści niesie za sobą skuteczny Content Marketing. Przekonaj się również, jak tworzyć treści, aby internauci chętniej je czytali.

Czym jest Content Marketing?

Nie od dziś wiemy, że treści na stronach WWW stały się najważniejszym kanałem komunikacji z klientami. Nie wierzysz? Potwierdzają to statystyki – już nawet 75,4% użytkowników wykorzystuje sieć do wyszukiwania informacji na temat marek, produktów i usług[1].

Tworzenie internetowych tekstów jest więc odpowiedzią na potrzeby odbiorców. A te stają się coraz bardziej konkretne. O prawdziwości tego stwierdzenia świadczą badania, według których aż 84% odbiorców oczekuje publikowania przez marki treści, które bawią, dostarczają rozwiązań oraz kreują wydarzenia i doświadczenia[2]. Między innymi takie zadania obejmuje Content Marketing.

Termin ten w języku polskim oznacza marketing treści. Są to więc wszelkie działania, które opierają się na regularnym tworzeniu i dystrybucji wartościowych oraz atrakcyjnych tekstów. Celem takiej strategii jest pozyskanie i utrzymanie grupy odbiorców skłonnej do podjęcia działań, które przynoszą firmie zysk. Głównym zadaniem Content Marketingu jest więc przyciąganie nowych klientów, którzy dzięki promowanym w różnych kanałach publikacjom zakupią produkt lub skorzystają z usługi.

Dlaczego warto zainwestować w Content Marketing?

„Content is the king” – z pewnością znasz tę popularną frazę użytą przez Billa Gatesa. Pokazuje ona rolę marketingu treści w internetowej działalności firm. Jakie więc konkretne korzyści przynosi skuteczny Content Marketing?

1. Buduje wizerunek eksperta

Interesujące, a jednocześnie zróżnicowane i wartościowe treści mogą sprawić, że zyskasz status autorytetu i przekonasz do siebie nowych klientów oraz wyszukiwarkę Google. W końcu jakość materiałów świadczy o posiadanej wiedzy, ta zaś utwierdza odwiedzających w przekonaniu, że warto skorzystać z usług lub kupić produkty Twojej firmy.

2. Generuje większy ruch na stronę WWW

Wyszukiwarka docenia wysokiej jakości i unikalne treści. Jeżeli więc tworzysz teksty i opisy zgodne z wytycznymi Google, które odpowiadają na najczęstsze pytania użytkowników, to Twoja strona internetowa częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Dzięki temu wzrasta widoczność marki w sieci oraz liczba odwiedzających firmową witrynę.

3. Tworzy zaangażowaną społeczność

Dzięki Content Marketingowi możesz skutecznie reklamować produkty i usługi, które oferuje Twoja firma. Jednak to nie wszystko. Wartościowa treści pozwala bowiem rozwiązywać problemy, z którymi mierzą się potencjalni klienci. Dzięki temu zbudujesz pozytywny wizerunek oraz stworzysz skupioną wokół marki lojalną społeczność, która regularnie korzysta z oferty.

4. Zwiększa sprzedaż i zyski firmy

Skuteczny marketing treści:

  • przyciąga uwagę,
  • promuje Twoją ofertę,
  • zwiększa rozpoznawalność marki,
  • zdobywa zaufanie klientów,
  • wspiera inne kanały marketingowe,
  • wzmacnia więź z odbiorcami.

Wszystkie wymienione powyżej korzyści prowadzą do jednej – najważniejszej zalety i jednocześnie celu każdej firmy, czyli do zwiększenia zysków. Nic więc dziwnego, że popularność Content Marketingu stale rośnie. Nie wymaga przy tym dużych nakładów finansowych, więc jest atrakcyjny nawet dla małych przedsiębiorstw.

Jak użytkownicy czytają w Internecie?

Wiesz już, że Content Marketing może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak pisać wartościowe i atrakcyjne teksty na strony WWW, to musisz najpierw przekonać się, jak czytają internauci. Pamiętaj, że użytkownicy sieci oraz tradycyjni czytelnicy zdecydowanie się od siebie różnią, ponieważ konsumpcję internetowych treści traktuje się dużo bardziej zadaniowo.

Internauci mogą odbierać publikacje online na kilka różnych sposobów:

  • warstwowo – gdy czytają nagłówki i śródtytuły oraz pomijają tekst, który znajduje się pod wyróżnikami;
  • znakowo – jeśli skupiają wzrok w jednym miejscu i przewijają treść np. czytając wpisy na urządzeniach mobilnych;
  • punktowo – kiedy poszukują konkretnej informacji (np. linku, cyfr czy określonych słów) w danym artykule i pomijają duże fragmenty tekstu;
  • hierarchicznie – jeżeli zwracają uwagę na tytuł oraz lead (zazwyczaj górna lewa część ekranu) i stopniowo zmniejsza się ich zainteresowanie kolejnymi linijkami publikacji;
  • szczegółowo – gdy zapoznają się dokładnie z zawartością, ponieważ poszukują informacji lub są zainteresowani tematem[3].

Co ważne, według analizy UX MYTHS większość ludzi skroluje tylko 50–60% strony WWW. W sytuacji, gdy nie znajduje tam odpowiedzi na zadane pytanie, to zaczyna szukać gdzieś indziej. Powinniśmy pamiętać o tym, pisząc teksty i starać się wczuć w rolę czytelnika.

Skoro znasz już zalety Content Marketingu oraz wiesz, jak czytają internauci, to czas przygotować wartościowe treści na Twoją stronę internetową. Nie wiesz, jak pisać, by dotrzeć do odbiorców? Koniecznie zapoznaj się więc z naszym najnowszym poradnikiem. Specjaliści przedstawili w nim praktyczne wskazówki, dzięki którym nauczysz się tworzyć teksty, które będą atrakcyjne dla czytelnika i zbudują Twój wizerunek eksperta.

 

Pobierz darmowy e-book „Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów?”>>

jak_pisac_tresci_na_strone_e_book

E-book – Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów? Co znajdziesz w środku?

Chcesz pisać teksty, które wpłyną na wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług? Twoim celem jest dotarcie do możliwie jak największej liczby odbiorców z grupy docelowej? W takim razie nasz najnowszy poradnik jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. To prawdziwe kompendium wiedzy o skutecznym Content Marketingu.

W darmowym e-booku znajdziesz porady, jak pisać, aby zaciekawić potencjalnych klientów. Dowiesz się m.in.:

  • czym powinien wyróżniać się tekst, by zdobyć uwagę internautów,
  • jaki styl najlepiej sprzedaje i jednocześnie pasuje do Twojej marki,
  • gdzie i w jaki sposób szukać inspiracji do internetowych publikacji,
  • jak pisać teksty, uwzględniając przy tym potrzeby swojego odbiorcy,
  • kiedy i dlaczego warto aktualizować i automatyzować treści na stronie,
  • jak znaleźć słowa kluczowe oraz jak napisać tytuł i meta dane.

Jeżeli chcesz tworzyć atrakcyjne oraz wartościowe treści dla odbiorców, to ten e-book będzie pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej strategii Content Marketingu dla Twojej firmy.

W kolejnych rozdziałach poradnika przedstawiliśmy bowiem ciekawe przykłady, które ułatwią pisanie tekstów oraz podpowiedzi, jak planować i z czego powinien składać się dobry artykuł. Po lekturze nieobce Ci będą techniczne niuanse oraz nieznane dotąd pojęcia jak E-A-T czy Topical Authority.

Czas na Twój krok. Pobierz darmowy e-book i zacznij tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów. Zapraszamy do lektury!

 

Źródła:

[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2020-roku,1,14.html

[2] https://www.digital22.com/insights/the-state-of-inbound-marketing

[3] https://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here