29 czerwca na swoim koncie na Twitterze analityk STAT Search Analytics Eric Hedekar opublikował wpis, w którym informuje o złapaniu Google’a na prowadzeniu testów.
Test polegał na wdrożeniu możliwości klikania nie tylko fragmentu tytułu w wyniku wyszukiwania, ale również adresu strony, obecnego zaraz pod nim. Wyniki wyszukiwania mają zwykle tylko jedną możliwość przejścia na pożądaną stronę – przez kliknięcie w tytuł:
Ale czy testowana opcja pojawi się na stałe jako możliwość klikania bezpośrednio w adres URL strony? Erik przedstawił dowody na to, że jest to możliwe. Z jego słów wynika, że już w około 0,5% wyników wyszukiwania, zielony adres URL jest już klikalnym linkiem. Szczególnie na rynkach: Australii, Kanady, Indii, Nowej Zelandii oraz USA.
— Eric Hedekar (@EricHedekar) June 29, 2018
Nie jest to jednak dla nikogo zaskoczeniem, że Google ciągłe testuje nowe rozwiązania, by ułatwić korzystanie z wyszukiwarki swoim użytkownikom.
Szczegóły dyskusji na Twitterze, związanej z powyższym tematem, znajdują się pod linkiem.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-url-snippet-hyperlink-25988.html